Glukosebelastningstest etter fødsel

Karoline32

Flørter med forumet
Er det noen av dere som må ta glukosebelastningstest etter fødsel?

Jeg må det pga at barnet var veldig stort. Men jeg er ikke overvektig, ingen i min familie har diabetes, har ikke hatt svangerskapsdiabetes (måtte ta test når jeg var gravid også pga stort barn) og barnet hadde normale blodsukkerverdier på sykehuset.

Er det virkelig nødvendig at jeg må ta ny test etter fødsel? Jeg føler også dette er sløsing med sykehusets ressurser.. :p
 
Jeg hadde diabetes og jeg skal bare måle langtidsblodsukkeret etter 3 mnd. Vanlig stikk i fingeren. Diabeteslegen sa det er unødvendig med glukosebelastning :p
 
Jeg hadde svangerskapsdiabetes og skal ta glukosebelastning 3 mndr etter fødsel. Høres deilig ut å slippe unna med et stikk i fingeren for kun å måle langtidsblodsukkeret :)
 
Ja, jeg vil også slippe unna med bare stikk i fingeren.. hadde ikke svangerskapsdiabetes engang :(
 
I uke 37. Ble sendt på ekstra ultralyd pga høyt symfysemål og så videresendt til glukosebelastningstest da. Men i følge min teori var symfysemålet høyt fordi jeg har lang rygg :p magen var ikke kjempestor..

Hadde ikke svangerskapsdiabetes da. Jeg tror ungen ble stor fordi jeg er høy og jeg veide 4 kg når jeg ble født og far 4,6 kg. Men sånt tar de liksom ikke i betraktning.. :p
 
Back
Topp