Glukosebelastningsprøve

Ingrid Helene

Lykkelig mamma til Gabriel <3
Er det flere her inne som har vært gjennom glukosebelastningsprøven?
Jeg tok den på mandag, og alt var heldigvis normalt! Hurra! Det betyr at jeg ikke selekteres til å føde på Stokmarknes eller i Bodø...

Tok den på onsdag. Enda ikke hørt noe fra legen om resultatet, men vil tro den er bra siden jeg ikke er i noen faresone :)

Jeg tok den og er på kostholdsregulert nå pga høye nivåer..

Jeg har tatt, helt normalt nivå etter to timer[emoji4]

Tok den på første svangerskapskontroll, men mtp at jeg ble satt tilbake, så tok jeg den alt for tidlig, så jeg burde ha tatt den igjen. Skal høre med legen når jeg skal dit i august :)

Jeg er vel innenfor kriteriene for test denne gang siden jeg er over 25 år og har en BMI på 26. Legen min er litt sløv, han har ikke nevnt testen. Skal alle dere andre som er innenfor kriteriene ta den? Sist ktr var jeg i uke 25 så var jo innenfor vinduet man skal ta testen. Kom ikke på å spørre men det burde vel strengt tatt være legen som har kontroll på det der..

Jeg er vel innenfor kriteriene for test denne gang siden jeg er over 25 år og har en BMI på 26. Legen min er litt sløv, han har ikke nevnt testen. Skal alle dere andre som er innenfor kriteriene ta den? Sist ktr var jeg i uke 25 så var jo innenfor vinduet man skal ta testen. Kom ikke på å spørre men det burde vel strengt tatt være legen som har kontroll på det der..

Jeg har BMI under 27 men er 31 år. Ingen som har nevnt at jeg skal ta den, så er sikkert litt forskjellig hvordan det praktiseres :)

Jeg tok en test i uke 17, som var fin, også skal jeg ta en til nå denne uka, tenker jeg, siden jeg fikk beskjed om å ta en i uke 28 også :wtf:

Fikk svar på min test nå og verdiene var helt normale stod det på smsen. Det er bra :)

Tar det lang tid før man får svar?:)
Jeg må ta den imorgen siden apoteket får inn glukoseblandingen i dag :p
Jeg fikk svar først i går, en uke senere, men har forstått det som at de fleste har fått svar omtrent samme dag. Nå tok jeg kun blodprøve i armen da, det kan ha noe å si, har nemlig lest at noen her har tatt i fingeren også, og da får man jo svar med en gang :)
Lykke til i morgen da!

Tar det lang tid før man får svar?:)
Jeg må ta den imorgen siden apoteket får inn glukoseblandingen i dag :P
Jeg fikk svar der og da. Stikk i fingeren før og etter, så er vel som noen andre her skriver litt avhengig av utstyr på legekontoret[emoji4]

Jeg fikk svar først i går, en uke senere, men har forstått det som at de fleste har fått svar omtrent samme dag. Nå tok jeg kun blodprøve i armen da, det kan ha noe å si, har nemlig lest at noen her har tatt i fingeren også, og da får man jo svar med en gang :)
Lykke til i morgen da!

Okei, takk :)

Back
Topp