AinaPaina
September 2013 <3
Ok! Sorry for at jeg graver så mye ble bare grådig nyskjerrig.For å sjekke at ikke vi har svangerskapsdiabetes. Det kan være farlig for barnet. Svangerskapsforgiftning tror jeg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ok! Sorry for at jeg graver så mye ble bare grådig nyskjerrig.For å sjekke at ikke vi har svangerskapsdiabetes. Det kan være farlig for barnet. Svangerskapsforgiftning tror jeg.
Ok! Sorry for at jeg graver så mye ble bare grådig nyskjerrig.
Hehe, det forstår jeg. Jeg vet ikke heeelt grunnen jeg heller. Jeg og må gjøre det for jeg er überfatsoOk! Sorry for at jeg graver så mye ble bare grådig nyskjerrig.
Auda. Godt de har metoder å følge det opp på da Takk for svar og klareringer heheVi er jo her for at vi skal være nysgjerrige om vi lurer på noe
Hvis man får svangerskapsdiabetes Oog ikke oppdager det kan man få en gigababy og man kan faktisk risikere å få diabetes type 2 etter endt svangerskap..
Hehe, det forstår jeg. Jeg vet ikke heeelt grunnen jeg heller. Jeg og må gjøre det for jeg er überfatso
Kommer vel an på resultatet antar jeg
Aner ikke
Aha! Da har jeg misforstått!jordmor snakket om at jeg også må, pga vekten.. sikkert greit at det blir sjekket, men har ikke lyst andre som er i risikogruppen:
(kopiert fra en annen side)
- Kvinner med nære slektninger med diabetes (type 1 eller 2 eller svangerskapsdiabetes)
- Kvinner som hadde lav eller høy fødselsvekt da de ble født
- Kvinner som røyker under svangerskapet
- Kvinner som er overvektige før svangerskapet (BMI over 27)
- Kvinner som er over 30 år gamle
- Kvinner som tidligere har hatt svangerskapsdiabetes
og det har ikke noe med svangerskapsforgiftning å gjøre
Gikk det bra?Ja, det er klart satser på at jeg er diabetesfri!
Venter en liten skatt i september 2013 <3
Gikk det bra?
Å?? Hm.. bruker å få svar med en gang her!Har ikke fått svar på prøvene enda, så satser på at det blir bra damen som tok prøven sa det ville ta noen dager å få svar, så sender de svaret til helsestasjonen. Blir spennende
Jeg fikk også svar med en gang!Å?? Hm.. bruker å få svar med en gang her!
Å?? Hm.. bruker å få svar med en gang her!
Ja det er jo lenger ventetid på sykehus sikkertVar på sykhuset og etter at hun hadet tatt Andre prøven målte hun ingenting. Sikket anderledes på sykehus. Når jeg spurte sa hun at prøvene måtte På labratoriet eller noe sånt for svar. Lol. Hun dama var super morsom og allright. Vi bare lo og lo! Hihi
Ja det er jo lenger ventetid på sykehus sikkert
Da ringte jordmor og sa jeg har diabetes. Kjente verden raste litt sammen. Ikke kan jeg spise sukker, fett, mel eller frukt! Kun grønnsaker og grovt brød.
Hm legen min virker litt uviten å min bmi var på 29 når jeg ble gravid. Pluss stor baby sist. Burde jeg kanskje nevne dette?? Hmmm
Neii Så leit.. Du blir jo slank som en strek da, med kule.. Håper du greier det og alt går bra!Da ringte jordmor og sa jeg har diabetes. Kjente verden raste litt sammen. Ikke kan jeg spise sukker, fett, mel eller frukt! Kun grønnsaker og grovt brød.