Glukosebelastnings test!

Ok! Sorry for at jeg graver så mye :p ble bare grådig nyskjerrig.

Vi er jo her for at vi skal være nysgjerrige om vi lurer på noe :D

Hvis man får svangerskapsdiabetes Oog ikke oppdager det kan man få en gigababy og man kan faktisk risikere å få diabetes type 2 etter endt svangerskap..

Vi er jo her for at vi skal være nysgjerrige om vi lurer på noe :D

Hvis man får svangerskapsdiabetes Oog ikke oppdager det kan man få en gigababy og man kan faktisk risikere å få diabetes type 2 etter endt svangerskap..
Auda. Godt de har metoder å følge det opp på da :) Takk for svar og klareringer hehe :)

Hehe, det forstår jeg. Jeg vet ikke heeelt grunnen jeg heller. Jeg og må gjøre det for jeg er überfatso ;)

hahaha :p Jaja, det er vel problemer med alt, jeg hadde bmi på rett under 17 og null matlyst og fikk en datter på 2480g. Masse styr med ekstra veiinger og oppfølging og ultralyder (selv om det er kjekt på ultralyd). Er ikke så kjekt når vekten blir hoved fokus hele veien...

jordmor snakket om at jeg også må, pga vekten.. sikkert greit at det blir sjekket, men har ikke lyst :-p andre som er i risikogruppen:

• Kvinner med nære slektninger med diabetes (type 1 eller 2 eller svangerskapsdiabetes)
  • Kvinner som hadde lav eller høy fødselsvekt da de ble født
  • Kvinner som røyker under svangerskapet
  • Kvinner som er overvektige før svangerskapet (BMI over 27)
  • Kvinner som er over 30 år gamle
  • Kvinner som tidligere har hatt svangerskapsdiabetes
(kopiert fra en annen side)

og det har ikke noe med svangerskapsforgiftning å gjøre :)

jordmor snakket om at jeg også må, pga vekten.. sikkert greit at det blir sjekket, men har ikke lyst :p andre som er i risikogruppen:

• Kvinner med nære slektninger med diabetes (type 1 eller 2 eller svangerskapsdiabetes)
  • Kvinner som hadde lav eller høy fødselsvekt da de ble født
  • Kvinner som røyker under svangerskapet
  • Kvinner som er overvektige før svangerskapet (BMI over 27)
  • Kvinner som er over 30 år gamle
  • Kvinner som tidligere har hatt svangerskapsdiabetes
(kopiert fra en annen side)

og det har ikke noe med svangerskapsforgiftning å gjøre :)
Aha! Da har jeg misforstått! :)

Gikk det bra?

Har ikke fått svar på prøvene enda, så satser på at det blir bra :) damen som tok prøven sa det ville ta noen dager å få svar, så sender de svaret til helsestasjonen. Blir spennende :)

Venter en liten skatt i september 2013 <3

Har ikke fått svar på prøvene enda, så satser på at det blir bra :) damen som tok prøven sa det ville ta noen dager å få svar, så sender de svaret til helsestasjonen. Blir spennende :)

Å?? Hm.. bruker å få svar med en gang her!

Å?? Hm.. bruker å få svar med en gang her!

Var på sykhuset og etter at hun hadet tatt Andre prøven målte hun ingenting. Sikket anderledes på sykehus. Når jeg spurte sa hun at prøvene måtte På labratoriet eller noe sånt for svar. Lol. Hun dama var super morsom og allright. Vi bare lo og lo! Hihi

Var på sykhuset og etter at hun hadet tatt Andre prøven målte hun ingenting. Sikket anderledes på sykehus. Når jeg spurte sa hun at prøvene måtte På labratoriet eller noe sånt for svar. Lol. Hun dama var super morsom og allright. Vi bare lo og lo! Hihi

Ja det er jo lenger ventetid på sykehus sikkert :)

Ja det er jo lenger ventetid på sykehus sikkert :)

Da ringte jordmor og sa jeg har diabetes. Kjente verden raste litt sammen. Ikke kan jeg spise sukker, fett, mel eller frukt! Kun grønnsaker og grovt brød. :(

Da ringte jordmor og sa jeg har diabetes. Kjente verden raste litt sammen. Ikke kan jeg spise sukker, fett, mel eller frukt! Kun grønnsaker og grovt brød. :(

ånei, uff. :/ du får trøste deg med at du gjør det for bebisen, og at det bare er for en liten periode :) jeg har enda ikke fått svar på min, og jeg tok den 10. April.... Jeg satser å at du klarer det fint, vær sterk ;)

Hm legen min virker litt uviten å min bmi var på 29 når jeg ble gravid. Pluss stor baby sist. Burde jeg kanskje nevne dette?? Hmmm

Hm legen min virker litt uviten å min bmi var på 29 når jeg ble gravid. Pluss stor baby sist. Burde jeg kanskje nevne dette?? Hmmm

Ja, for de med BMI over 27 bør testes, nevn det for legen din i allefall og få han/hun til å sjekke det ut:)

Neii :( Så leit.. Du blir jo slank som en strek da, med kule.. Håper du greier det og alt går bra!:)

Back
Topp