Glukosebelastnings test!

Therese W

Gift med forumet
Sitter på sykehuset og venter på å ta glukosebelastnings test. Er så nervøs at det finnes ikke ord! Pluss kvalm! Og sulten og har lyst på bagles and juice!

Venter en liten skatt i september 2013 <3

hvorfor må du ta det?? går nok bra :) lykke til!!

Når jeg klarte det uten og spy og kjede meg i hjel klarer du det også!! Stå på dætta klarer du:D

Er vel som regel litt senere i svangerskapet man skal ta den, ift svangerskapsdiabetes. Jeg tok tidlig pga jeg har hatt insulinresistens tidligere :)
Okei:) eg skulle egentlig tatt den i uke 12 tror jeg det var, men da måtte vi avbryte for eg bare spydde:P

Det går så fint at! :)
Tok selv i uke 11?!? Skal ta igjen neste uke :)

Lykke til :)

Her går det veldig bra hittil. Min venninne tok turen innom for å holde meg med selskap, så da gikk tiden litt fortere. Nå er det bare 30 min igjen med venting.

Håper virkelig jeg slipper gjøre dette igjen likevel da. Skal du ta den bAre en gang til eller flere? Vet du det?

Hva er det for noe?? Har aldri hørt om det??

Det er en test for å finne it om man har diabetes. Det er en test hvor man målet blodsukkeret før man drikker to glass med sukkervann. Så når du er ferdig og har drukket vannet og ventet i to timer må du ta du ta ny blodprøve.

Det er en test for å finne it om man har diabetes. Det er en test hvor man målet blodsukkeret før man drikker to glass med sukkervann. Så når du er ferdig og har drukket vannet og ventet i to timer må du ta du ta ny blodprøve.

Man skal visst ta det om man har BMI over så så mye...

Man skal visst ta det om man har BMI over så så mye...

Ja. Men sitter men en super hyggelig dame her som er super slim. Hun sier fordi hun har utenlandsk opprinnelse må hun også ta glukosetesten. Jeg ble litt overrasket over det. Hun sier at utlandske fødene har en tendens til å få større barn. Så da er det nok noe i det.

Ja. Men sitter men en super hyggelig dame her som er super slim. Hun sier fordi hun har utenlandsk opprinnelse må hun også ta glukosetesten. Jeg ble litt overrasket over det. Hun sier at utlandske fødene har en tendens til å få større barn. Så da er det nok noe i det.

Ja, det har jeg hørt og.. Lurer på om det var pga maten de spiste? Eller kanskje jeg er helt på blåbærtur nå? :P

Er det for å se om du kommer til å få en stor baby da at du/ dere må ta det? Skjønte ikke helt hva som var grunnen..

Må ta det fordi jeg er fatzo :D

Måtte bare le :p Jeg og måtte ta det for jeg er fatzo. Men visste ikke en må gjøre det to ganger?? Må jeg og inn igjen da kanskje...

Ikke no å være redd for ivertfall :) krysse fingre for fine prøver!!

Her går det veldig bra hittil. Min venninne tok turen innom for å holde meg med selskap, så da gikk tiden litt fortere. Nå er det bare 30 min igjen med venting.

Håper virkelig jeg slipper gjøre dette igjen likevel da. Skal du ta den bAre en gang til eller flere? Vet du det?

Kommer vel an på resultatet antar jeg :)
Aner ikke :)

Back
Topp