Glukosebelastning

Mammamais

Elsker forumet
Har begynnt å faste nå, for skal på glukosebelastning på sykehuset i morgen tidlig. Noen som har erfaringer fra det?

Det gjorde jeg hos legen min forrige svangerskap.
Fastet kvelden før. Da jeg kom til legen målte de blodsukkeret og så måtte jeg drikke et stort glass (ca 2 dl) med sukkerlake! Og ALT måtte ned relativt fort. Det var grusomt!!![:'(] Så etter en time målte de blodsukkeret igjen. Da ser de om kroppen regulerer det på riktig måte. Alt var fint med meg da så det var ingen svangerskaps diabetes.[:)]

jeg å gjorde d forrige gang.

men jeg fikk ikke bare 2 dl. jeg fikk 4 sikkert, iallefall to glass med sukker piss. trodde seriøst jeg skulle dø. d smaker så j****.

måtte ligge to timer å vente.
satt først på venterommet, men de sa om jeg følte meg dårlig skulle jeg si ifra så kunne jeg låne en benk å ligge på.
etter ca en halv time måtte jeg låne benk. da var d så vidt jeg kom meg til resepsjonen, var så kvalm.

men var en super følelse å bli ferdig, og kunne gå å spise deilig mat.
så etter noe negativt kommer noe positivt ;-)

jeg hadde heller ingen svangerskaps diabetes.

Har hodepine alt... og magen skriker, men er bare 20 min til jeg skal starte... så kommer meg nok gjennom [:)].  Nå må jeg løpe, eller i hvertfall sette rettning mot døra og bilen [:)].

Da er jeg ferdig. Gikk greit å få i seg sukkervannet, fikk masse sitron oppi. Ble litt kvalm etterpå, men holdt ut og blodsukkeret virket som om det var bra [:)].

æææsj, måtte gjennom det der forrige sv.skap. skal jo svelge ned grusomheten så fort som mulig, tror jeg brukte 15 min, brekte meg så ofte [:'(]
Men er vel best å bare holde for nesa å hive inn. istedet for å torturere seg selv med små-sipper [8D]

Synes faktisk ikke at selve drikken var så ille. Var veldig søtt, men hjalp mye med den sitrongreia (sånn grønn flaske man bruker til å ha i te osv.) som hun hadde i. Siden jeg er veeeldig glad i sitron, så fikk jeg ganske mye oppi [:)], ble omtrent som flytende "sitronsukkerspinn".

Jordmor ville ha meg på det pga. moren min hadde svangerskapsdiapetes (og har nå type 2 diabetes) + at flere besteforeldre har hatt diabetes. Så kunne være utsatt for det.

Så var bare en sjekk, for sikkerhetsskyld [;)].

Ta med en bok eller noe, for man skal sitte stille i 2 timer og gjøre minst mulig fysisk for å påvirke blodsukkeret.

Jeg skal det om 25 dager.. [8D]

Ugh, jeg skal ta en sånn om et par uker... Kan ikke si at jeg gleder meg akkurat!

Men jeg har tenkt å ta med meg et sugerør slik at jeg kan slippe å ha klisset i halsen, men bare suge det rett ned i halsen. Tror dere det funker?

ORIGINAL: Tweak

Ugh, jeg skal ta en sånn om et par uker... Kan ikke si at jeg gleder meg akkurat!

Men jeg har tenkt å ta med meg et sugerør slik at jeg kan slippe å ha klisset i halsen, men bare suge det rett ned i halsen. Tror dere det funker?

Hummm... får man ikke det man suger i sugerør inn i munnhulen, før man svelger? Klarer vel ikke å suge det rett ned i svelget? Får teste neste gang jeg skal suge med sugerør [;)].

Min opplevelese er at det ikke er mye å grue seg til. Bare et lite stikk i fingern, så drikke to glass med sukkervann og så sitte stille i 2 timer. Jeg hadde med samboern da som selskap, siden han allikevel hadde høstferie og jeg ikke hadde lyst til å kjøre alene uten noe innabors. Fant oss noen sofaer i en still avd. på sykehuset hvor vi la oss med hver vår bok [:)]. Og så var det et lite stikk i fingern igjen etter 2 timer.

ORIGINAL: Sooola

Hva er grunnen til at dere tar glukosebelastningstest? Jeg ¨må ta ca i uke 26 pga høy BMI [:'(]

Samme her... Litt for høy bmi... [:'(] 

Men jeg har nå vært flink og ikke lagt på meg så mye hittil i graviditeten! Det er vel rundt en 3 kg totalt, i allefall det som ble målt forrige uke. Er litt fornøyd med den [:)]

Back
Topp