Glukosebelastning

Hei dere :happy: Aldri skrevet her inne før, men ser dere snakker om glukosetesten og klarte ikke å la være.
Er i uke 25 nå og hørt at flere tar denne rundt på denne tiden, men jeg tok ikke sist jeg var gravid (i 2016). Er det noen som kan forklare meg hvorfor alle, eller de fleste tar denne? Snakket med legekontoret hun sa det ikke var behov for meg å ta den, men så vet jeg jo hvor dårlig oppfølgning jeg har hatt i dette svangerskapet. Har alder, bakgrunn osv noe å si?
Jeg utfyller ingen av kriteriene. Jeg spurte bare for å være på den sikre siden ettersom jeg spiser sjokolade og godteri så og si hver dag:hilarious:
 
Jeg ble ikke kvalm før senere på dagen, men reagerte ganske kraftig når kroppen jobbet for å få ned blodsukkeret. Plutselig fikk jeg skyhøy puls, så blodtrykksfall og kraftig svimmelhet. Var på vei til å svime av, så jeg fikk satt meg ned på gulvet på venteværelset før de hentet meg i rullestol. Det roet seg kjapt igjen, og de sjekket blodtrykket flere ganger over resten av perioden.

Jeg sier ikke dette for å skremme noen, men jeg skulle gjerne vært informert om at dette var en mulig reaksjon på forhånd. Det var visst helt vanlig å sette seg i bilen e.l. i ventetiden på 2 timer, og hadde det vært pent vær hadde jeg nok satt meg ute i sola. Jeg hadde blitt veldig redd om dette hadde skjedd uten noen rundt meg, så er glad for at jeg ble igjen inne.
 
Back
Topp