Glukosebelastning

Mada

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
Flere som skal eller har vært?

Jeg har vært veldig plaget med lavt blodsukker og derfor dårlig form denne graviditeten.
Var på glukosebelastning forrige uke og gikk fra 4,0 i fastende blodsukker til 2,2 i blodsukker etter 2 timer. Skal til spesialist på sykehuset i morgen, spent på hva de sier der.

Jeg skal tidlig i januar tenkte jeg ☃️ Perfekt liten bursdagsgave til meg selv :meh:

Oi ja det var lavt! Tenker du svangerskaps diabetes da eller? :sorry:

Jeg skal i februar. Helt overkommelig. Snaker ikke akkurat digg men er bare å ikke puste med nesa så glir det ned:-)

Kan ikkje ta den på grunn av slankeoperasjon, hadde nok fått heilt feil resultat. Men spent på om eg må loggføre bs målinger denne gongen siden minsto va forholdsvis stor ved fødsel og alderen min.

Jeg skal i begynnelsen av januar. Måtte det sist også da jeg har bmi over 25 og var 27 år når jeg ble gravid :bag: gleder meg ikke spesielt, men den går nå kjapt ned. Synes det er verst når jeg kjenner blodsukkeret mitt øker og jeg bare får lyst å løpe 3000 meteren for å få roet blodsukkeret igjen :inpain:

Slipper å ta det denne gangen jeg, enda jeg er like tung og 3 år eldre.

Jeg fikk beskjed at jeg måtte ta den pga av alder :bored: lurer på om jeg i det hele tatt greier å drikke det greiene der :woot::sick006

Jeg tok diabetes test da jeg var 14 år og har fortsatt traumer, så ser virkelig ikke frem til å sitte to timer på legekontoret og drikke det sukkervannet:wtf::hungover:

Jeg tok det i mitt første svangerskap og må denne gangen også, fordi jeg har en far som har diabetes. Syns ikke det var noe godt å få ned, håpte jeg slapp denne gang :meh::wtf:

Fikk beskjed om at alle førstegangsfødende over 25 år må ta den.
men at den skal tas ca uke 26.
rart du allerede har tatt den da?
Jeg setter opp time til det når det nærmer seg. fikk beskjed om at det tok ca 2,5 t så det var bare å ta med en bok eller noe strikketøy eller noe slikt :wideyed::wacky:

Jeg skal ta den i uke 24, så i midten av januar pga arvelig disposisjon..Tok den sist også, ikke det deiligste å gjøre. Men, tar med strikketøy og lydbyk eller laster ned en serie, så går det raskt unna

Jeg fikk forespørsel om å ta den igjen (pga alder) . Jeg nektet blankt for jeg tok den for litt over ett år siden da jeg gikk gravid med mini.
Har ikke høy Bmi, har ingen i familien med diabetes og ikke spiser jeg usunt så nei aldri i verden sa jeg til fl :hilarious::hilarious::hilarious:

Eg har tatt den i begge mine tidligere svangerskap, ente opp med at eg kasta opp begge gongane:wideyed: så eg slippe dinna gongen heldigvis..
Barna mine hsr ikkje vert store ved fødselen.

Vi skal snakke om det når det nærmer seg uke 26 da den skal tas da:bored:

Lå så vidt over 25 i bmi, så vi skulle se det an siden jeg gikk ned i vekt forrige graviditet og har begynt med det samme igjen. :oops:

Lå såvidt over 25 i bmi her også, akkurat samme som sist graviditet, men nå var visst kravene skjerpet så ble fortalt at 70% av alle gravide må ta den :depressed: Gleder meg ikke akkurat, men men... Fikk jo en stor baby sist (4080g) men jeg og min bror var like store, så det ligger nok i familien :hilarious:

Har ikke hørt noe om at jeg skal ta den, men ser flere skriver at alle over 25-åring skal ta den, og da må jeg sikkert.. men kommer ikke til å etterspørres den :angelic:

Dere som skal ta den, spør om dere kan få den kald, MYE lettere å få ned. Noe av det mest heslige i verden.. spesielt for folk som ikke liker søtt så godt :yuck:

Jeg skal tidlig i januar tenkte jeg ☃️ Perfekt liten bursdagsgave til meg selv :meh:

Oi ja det var lavt! Tenker du svangerskaps diabetes da eller? :sorry:

De mente jeg har en bukspyttkjertel som produserer for mye insulin, mest sannsynlig pga graviditeten, så jeg får reaktiv hypoglykemi, altså lavt blodsukker av å spise mat..:confused: Så må på et kostregime, og ble henvist klinisk ernæringsfysiolog :sorry: Jeg spiser sunt fra før, så hvordan dette skal gå uten å gå ned i vekt vet jeg ikke:eek:

Kan ikkje ta den på grunn av slankeoperasjon, hadde nok fått heilt feil resultat. Men spent på om eg må loggføre bs målinger denne gongen siden minsto va forholdsvis stor ved fødsel og alderen min.

Sikkert lurt å følge litt med, hvis du enda har måleren fra sist svangerskap? Jeg var glad jeg hadde min fra sist å måle med når jeg ble uvel denne gangen :)

Back
Topp