Glukosebelastning

Trinus

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2019
skal ta testen i morgen, og lurer på om det er sånn at man heller ikke kan drikke vann under fastetiden? Jeg må alltid ha noe drikke når jeg står opp, og føler det blir alt for lenge å vente til etter testen er ferdig med å drikke :joyful:
 
Jeg fikk beskjed om å ikke drikke eller spise før, så jeg kom helt fastende. Ble vel en liten slurk med vann under tannpussen på morgenen men ikke noe mer ;)
 
Har hørt at folk har fått litt forskjellige beskjeder. Noen får drikke vann, men de fleste får beskjed om full fasting fra midnatt, altså null drikke og mat. Tror heller ikke en får drikke noe de 2 timene en sitter å venter. Er selv avhengig av å drikke vann, då spes om morgenen, så kjenner dette blir pain... Skal ta den på torsdag.
.
 
Jeg må avlyse pga spiseforstyrrelse. Jeg veide 39 kg når jeg var 20. Mat, kvalme, magesmerter osv er likt som når jeg veide 39 kg. Jeg tør ærlig talt ikke å faste. Jeg kunne faste da og kunne gå to døgn uten å spise og da gjorde matlukt meg dårlig. Jeg var selvfølgelig syk og fungerte ikke helt normalt. Jeg kom meg ut av det når jeg ble sammen med mannen min, men som sagt så tør jeg ikke. Fikk beskjed om at det gjaldt både drikke og mat ang fasting. Jeg har en kompis som holdt på å dø av diabetes når eldste var 6 mnd så jeg er første til å si ifra hvis noe virker galt.
 
Jeg skal i morgen. Fikk beskjed om at jeg kan drikke et lite glass vann ved tannpuss.
 
Eg og ska i mårå,har fått beskjed om å ikkje drikka nåke.:(avhengig av mat og drikka med ein gong eg står opp,så glede meg ikkje
 
Skal i morgen jeg også!
Er ingenting som tilsier at jeg har sv.diabetes, men jeg kjenner jeg er urolig for resultatet! Gleder meg ikke til kvalmen og de fæle stolene, bekkenet blir ikke happy - men det går jo fort over til sammenligning med alt som følger dersom man får påvist sv.diabetes!
Så jeg krysser fingrene for oss alle sammen!
:talk017


Noen som vet hvor mange dager det tar før man får svar?
Hilsen utålmodig.
 
Eg fekk beskjed av jordmor at me får beskjed der og dåsitta i to timar på vent friste ikkje,men sant så du seie da e bedre enn svangerskaps diabetes..føle kanskje eg e i fsresonen og eg,men håpe på da besta
Lykke til damer
 
Jeg skal 3. mai, og gruer meg veldig. Jeg kommer til å bli veldig kvalm og uvell av det jeg da må drikke og det blir ikke noe bedre av att jeg må faste.
 
Jeg skal ta den på fredag. Fikk også beskjed om å komme fastende. Og at jeg måtte sitte på legekontoret i 2 timer etterpå. Så regne med at jeg får vite resultatet etter de 2 timene da.:nailbiting: Kan ikke si at jeg gleder meg til å sitte så lenge der. Så får ta med noe lesestoff:bored: Tror ikke jeg har sv.diabetes. hadde vært stress. så er spent på resultatet.
 
Første test bestått! :talk017
Da er det bare å sitte her et par timer og krysse fingrene for neste test!
 
Drikken inntatt her og,tok med sitron smak og den va øveraskande greie å få nermen hadde veldig lågt blodsukker før testen,så kjenne eg e spente på resultatetmen 2 timar sittande på vonde stol,blæææ
 
Da er første blodprøve og drikke inntatt. Veldig kvalm her jeg sitter på disse fæle stolene :sour:
 
Jeg er lei av boka mi og føler jeg har rundet Internett :hilarious:
 
Jeg skal ta hjemmemålinger istedet pga en opperasjon jeg hadde for et par år siden. Skal måle tre ganger daglig i en uke :)
 
Ja. da var jeg endelig ferdig. Fastende bl. sukker viste 5,7 som var noe høyt. Men etter 2 timer viste det bare 7,3. Men havna dessverre innenfor svangerskaps diabetes diagnosen likevel...så nå må jeg måle blodsukker x 3 daglig frem til neste besøk.:arghh::arghh:. Får krysse fingrene for at det ikke blir verre utover svangerskapet..:shifty:
 
Eg hadde 3,8 fastande,nåke dei syns va lågt..etter 2 t målte eg 6,8..fekk beskjed om at eg låg akkurat på grenså,så må bere passa sukker inntaket mitt framøve...va nå ikkje så stor forskjell på mine målinger og dine snartmammatil31979
 
Back
Topp