Glukosebelastning

Åh. Hvis så er tilfelle her også, blir det ikke noe. Jeg ser ikke poenget så lenge jeg ikke har noen pekepinn på det og heller ikke har hatt det de to forrige svangerskapene mine.

Om du ikke har store barn fra før, bmi over 25, er asiatisk, så trenger du ikke det heller :)

De sender inn prøvene der jeg tok. Tok blodprøver både før og etter. Stakk i fingeren først for å se at bls er ok for å ta en belastningstest. Får nok svar om en ukes tid :S

Noen som vet om jeg kan ta med sitron å tilsette oppi selv? :)

Jeg tok når jeg var 13+6. Fastende hadde jeg 4,8 og etter 2 timer var den på 6,0 [emoji5] Har ikke fått beskjed om å ta ny, og er 25+0 i dag.

Jeg er andregangsgravid, men oppfyller ingen av de kravene. Men jeg har fått råd om å ta testen.
Er det fordi jeg venter to, tro?

Jeg heller gjor ikke det, men ville ha meg inn likevell! :) hadde stort barn sist da

Jeg heller gjor ikke det, men ville ha meg inn likevell! :) hadde stort barn sist da
Ja, hadde stort barn sist jeg også. Men de nevnte ikke noe om det.
Jaja, like greit å sjekke det. :)

Tok den når jeg var 24+6 like før påske. På mitt legekontor tok de venøst, og pga påske fikk jeg svaret først idag. 4,7 fastende og 4,6 etter to timer, ingen indikasjon på svangerskapsdiabetes, heldigvis! Syntes det gikk helt greit å få sukkervannet ned, men jeg er veldig glad det er over og :wacky:

Klem til deg [emoji813]red
Ikke gøy å få påvist det, da :(
Takk[emoji173]
Det er kostholdsregulert så går nokså greit, hadde det forrige svangerskap også, men da fikk jeg det litt lenger ut i svangerskapet enn nå [emoji4]

Da sitter jeg dritkvalm på venterommet og smågulper Måtte tia fram til kvart på elve gå fort[emoji1317]

Sitter på venterommet og skal ta den nå:nailbiting: 27+1:) følte jeg måtte nevne det for jordmor selv da det virka som hun hadde glemt det litt bort:p

Tror jordmor glemte det hos meg også i går, er jo typisk når det er andre ting å tenke på som høyt blodtrykk osv... Skal nesten til kontroll ukentlig nå fremover på grunn av risikosvangerskap så får kanskje sjekke med legen neste uke. Hadde på kanten til svangerskapsdiabetes sist og kostholdsregulerte. Samtidig så er det litt deilig å slippe testen :-p

Tror jordmor glemte det hos meg også i går, er jo typisk når det er andre ting å tenke på som høyt blodtrykk osv... Skal nesten til kontroll ukentlig nå fremover på grunn av risikosvangerskap så får kanskje sjekke med legen neste uke. Hadde på kanten til svangerskapsdiabetes sist og kostholdsregulerte. Samtidig så er det litt deilig å slippe testen :p

Jeg var hos jordmor i dag og hadde med meg lapp for å huske et par viktige ting:hilarious: Enda godt jeg gjorde det ellers hadde jeg reist derfra igjen uten terminbekreftelse og fått dårlig tid med å søke foreldrepenger. Må følge med litt selv føler jeg, men jeg surrer så mye mer en vanlig nå som jeg er gravid:p

Må nok utvide handlelappene til og også gjelde lege/jordmortimer :-)

Back
Topp