Glukosebelastning

..spireliten..

Forumet er livet
Nytt nå er at alle skal sjekkes for svangerskapsdiabetes.
Men gjelder det alle alle???

Fant en artikkel på bv, og der sto det noen unntak. Men snakket med min gravide venninne i går. Hun sa at jordmor hadde sagt alle til hun.

Nytt nå er at alle skal sjekkes for svangerskapsdiabetes.
Men gjelder det alle alle???

Fant en artikkel på bv, og der sto det noen unntak. Men snakket med min gravide venninne i går. Hun sa at jordmor hadde sagt alle til hun.

Trodde ikke at det var alle..... men de gjør det mye raskere enn de gjorde det før... så hvis man er litt overvektig eller man er litt usikker på urintestene, så blir man sjekket - er mitt inntrykk

Det stod vel i saken at det var en risikogruppe, som folk med BMI over 25, førstegangsfødende over 25 år, og flere.

Det stod vel i saken at det var en risikogruppe, som folk med BMI over 25, førstegangsfødende over 25 år, og flere.

Ja var akkurat det jeg også leste. Og da tenkte jeg ikke noe mer på det siden jeg da ikke er i den gruppen.

Men så når venninna mi sa alle, så ble jeg usikker.

Jeg er i den gruppa (førstegangsfødende over 25), men er det noe problem,da? Er det farlig liksom? Haha. Tenker bare det er positivt, jeg, at de tar ordentlig tak i et sånt problem.

Jeg er i den gruppa (førstegangsfødende over 25), men er det noe problem,da? Er det farlig liksom? Haha. Tenker bare det er positivt, jeg, at de tar ordentlig tak i et sånt problem.

Noe problem, nei.
Men jeg er av den typen som kaster opp når jeg må presse ned ting. Så for meg så tror jeg opplevelsen kunne blitt fæl;)

Noe problem, nei.
Men jeg er av den typen som kaster opp når jeg må presse ned ting. Så for meg så tror jeg opplevelsen kunne blitt fæl;)

Aha, sånn ja! Ja, jeg også er den typen. Værtfall hvis man må faste osv. Menmen. Haha :)

Leste i klokeboka her at det sjekkes med urinprøve man har med på kontroll og det eneste man skal unngå før er å spise mye sukker da det er sukkerstoffer man måler;) stod ingenting om at alle sjekkes men kan hende det er sånn nå.

Jeg tok glukosebehandling i sist svangerskap pga høy fødselsvekt hos min førstefødte. Legen ville bare utelukke at svangerskapsdiabetes var årsaken (det var det ikke så jeg føder nok bare store barn). Det var pyton! Her i USA virker det som de sjekker alle også så jeg må vel igjennom det igjen :yuck:

Jeg tok forrige svangerskap, pga høy bmi. Hadde da mild svangerskapsdiabetes, som ble kostregulert hele svangerskapet. Denne gangen er jeg forberedt på å få sv.dia igjen. Snakket med gynekologen om det i går, og per nå skal jeg bare måle bldsukker hjemme og følge med. Håper å slippe testen, og tenker å "nekte" om de sier jeg må ta den. Jeg vet jo at jeg er i risko, og følger med blodsukker hjemme. Og har avtale med gynekologen å ta kontakt om målingene er forhøyet ved fler anledninger.

Jeg fikk svangerskapsdiabetes forrige gang [emoji52] det var skikkelig kjedelig, og helldigvis bare helt på slutten.....

Legen min sa at alle som har en bmi på 28 eller høyere må ta den. Jeg må ta den da jeg hadde svangerskapsdiabetes med 2 av mine. Så får det nok nå og.

Jeg fikk beskjed at siden bmi min var over 28 + jeg var over 25 at jeg ville bli testa for svangerskapsdiabetes rundt uke 23.

Så fikk legen vite at min far og tante hadde diabetes så da ble jeg testa med en gang.

Back
Topp