Glukosebelastning

Jada, den skal tas i uke 23 :oops: Ligger over i bmi. Gruer meg til å sitte på legekontoret i 2 timer. Fikk telefon i går fra legen om at jeg måtte ta Fragmin hver dag, hele svangerskapet, og 6 uker etter fødsel fordi jeg har hatt blodpropp i lungen etter p-piller med østrogen. Hater sprøyter og samboeren fikk heltidsjobb med å sette de:(

Nei, ikke annet enn at siden bmi var litt over normalen. Håper legen vet hva den driver med:eek:

Håper jeg også [emoji6] Jeg hadde en vikarlege (fastlegen hadde permisjon) sist svangerskap som ba meg google bekkenløsning, jeg måtte fortelle han at jeg ikke skulle betale for timen, maste selv om henvisning til fysioterapeut... [emoji849] Så er ikke alle som er drevne på svangerskap. Heldigvis hadde jeg dyktige jordmødre å forholde meg til!

Skal ta glukosetesten ja. Pga pcos. Tok den forrige svangerskap også. Synes ikje det var så ille eg. Værste va å sitt på legekontoret og "kope" i 2 timer

Håper jeg også [emoji6] Jeg hadde en vikarlege (fastlegen hadde permisjon) sist svangerskap som ba meg google bekkenløsning, jeg måtte fortelle han at jeg ikke skulle betale for timen, maste selv om henvisning til fysioterapeut... [emoji849] Så er ikke alle som er drevne på svangerskap. Heldigvis hadde jeg dyktige jordmødre å forholde meg til!

Det går jo ikke an:eek: virker veldig sløvt.
Min lege er er veldig flink, veldig fornøyd med han. Men må si jeg stusset over denne glukosebelastningen så tidlig . Tror jeg ringer ned på mandag:rolleyes:

Legen begynte å mase om det i slutten av svangerskapet sist. Men jeg nektet faktisk. Det var INGEN indikasjoner på at jeg skulle ha det og jeg hadde vært på ekstra vektkontroll fordi hun var liten. Til slutt møttes vi med at jeg gikk med på å ta fastende BLs om morgenen. Det var helt fint. Lillemor var 12% under når hun ble født. Jeg syns det har tatt helt av denne glukosebelastningen! Må sikker ta den denne gangen. Noe jeg ikke ser frem til! Men jeg så veldig tett ul oppfølging så de ser fort om barnet er stort!

Back
Topp