Glukosebelastning

Tussi_lussi

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snøkrystallene2021❄️
Hvor mange uker på vei var dere når dere tok det? Jeg var på sv.kontroll i dag å da jeg har bmi Over 27 ble jeg anbefalt å ta den 2ganger. Første skulle jeg ta i uke 24. Flere som har fått den beskjeden? Syns det høres så seint ut da jeg ser flere har vært til det allerede.

Hadde bmi over 27 før svangerkapet nå, jeg tok testen ved 12 uker. Har ikke fått beskjed om å ta ny, testen viste fine resultater

Jeg tok en nå i uke 10 eller 11.
Jeg vet jeg reagerer sterkt på den, så jeg kan i allefall si fra at jeg trenger å ligge om de ikke vil at alt skal komme opp og alt være for gjeves :p

Neste gang jeg skal ta den er i uke 28 vistnok.

Håper og regner med at jeg slipper denne. Selv om jeg er i faresonen pga høy bmi....men er slankeoperert (gbp) og da får jeg krysse fingrene for at di ikke vil ta livet av meg med sukkervann:hungover:

Skal ta den i morgen, da er jeg 13+ noe. Gruer meg. Sist besvimte jeg på legekontoret... :stop (testen derimot bestod jeg med glans)

Jeg skal ta men fikk lov til å vente til jeg ikke er kvalm lenger.. Som han sa at nå er det garantert at jeg kaster opp så kvalm jeg er nå :-)
Gruer meg litt.. Tok i forrige svangerskap og ble skikkelig dårlig/ubekvem..

Hadde dere forresten med urinprøve når dere bare skulle ta glukosebelastningen og ikke ha vanlig kontroll i tillegg?

Hadde dere forresten med urinprøve når dere bare skulle ta glukosebelastningen og ikke ha vanlig kontroll i tillegg?
Nei jeg hadde ikke med. Hadde allerede levert urinprøve når jeg var på svangerskapskontroll hos fastlegen

Jeg skal ta i uke 24 på grunn av alder :pompus:

Så rart at det er så forskjellig. Skulle tro det var en vanlig standard over hele landet om når den skal taes.

Jeg har gjort dette idag. Ifølge min lege var dette noe alle med bmi over 27 måtte gjøre i henhold til retningslinjene.

Jeg har gjort dette idag. Ifølge min lege var dette noe alle med bmi over 27 måtte gjøre i henhold til retningslinjene.

Var det jeg fikk beskjed om også. Men pgs hyperemesis utsatte legen det, for dom han da du kommer garantert til å kaste opp av resten så dårlig som du er nå

Var det jeg fikk beskjed om også. Men pgs hyperemesis utsatte legen det, for dom han da du kommer garantert til å kaste opp av resten så dårlig som du er nå

Ingen tvil om det! Jeg er fin iformen til vanlig, men ble skikkelig kvalm og uvel.. Gikk over iløpet av kvelden heldigvis krysser fingre for at alt er ok med testen :)

Legen min sa at fordi det var så mange som var dårlige i første trimester ble som regel gjort etter uke 20. Jeg er i fin form, men hun så ingen grunn til at vi skulle ta den testen før i desember.

Back
Topp