Glukosebelastning

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Hei, jeg bør ta en Glukosebelastning på oppfordring av jordmor. Men det var mer omfattende enn jeg hadde sett for meg, er det noen som har gjort det? Må man sitte å vente i venterommet eller får man sitte en annen plass med litt bedre stoler. Jeg kjenner bare at 2 timer på venterommet kan bli krevende :/

Hei, jeg bør ta en Glukosebelastning på oppfordring av jordmor. Men det var mer omfattende enn jeg hadde sett for meg, er det noen som har gjort det? Må man sitte å vente i venterommet eller får man sitte en annen plass med litt bedre stoler. Jeg kjenner bare at 2 timer på venterommet kan bli krevende :/
Jeg gikk hjem i mellomtiden. Men du skal være i ro. Må ta ny i uke 30-32, ny prosedyre..blæh :/

Har ikke tatt selv, men også fått oppfordring om å gjøre det.. Har selv utført denne testen på pasienter tidligere og da måtte de sitte på venterommet i 2 timer uten mat og drikke..

Jeg bodde 5 minutter unna sykehuset, og måtte sitte der i tilfelle.. Her var det bare vanlige venterommet å sitte i.. Jeg hadde med meg en bok, notatbok og skrivesaker :-P vog selvsagt musik på ørene :-)

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta en sånn prøve, men jordmor sa ikke noe om når så jeg regner med at det ikke er enda? Hvilken uke skal man ta den?

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta en sånn prøve, men jordmor sa ikke noe om når så jeg regner med at det ikke er enda? Hvilken uke skal man ta den?
Hun sa til meg at det var vanlig i ca. uke 28, men jo før jo bedre.. var beskjeden jeg fikk fra henne.. Jeg drøyer nok et par uker til før jeg tar den.. ☺

Her sier de rundt uke 16 og en ny i uke 30-32. Forrige gang var det rundt uke 20, men de har fått nye prosedyrer her.

Jeg måtte sitte på venterommet, tok noen forsøk da jeg var veldig plaget med kvalme og sukkerlaken gjorde det ikke akkurat bedre.

Hadde med meg laptoppen med trådløst nett sånn at jeg fikk jobbet mens jeg ventet :)

Jeg tok det på sykehuset. Satt inne på noen litt bedre stoler og ventet. Hadde med meg en bok, og fulgte litt med på livet. Gikk fort. :)

Jeg tok det forrje gang men fikk ikke dra hjem å vente selv om jeg bodde rett rundt svingen.. Harde stoler, sulten, kvalm og trøtt, denne gangen vil jeg ikke gjøre det:p pyton!

Er det på endokrinologisk på hus prøven blir tatt for dere som bor i Bergensområdet?

Hei!

Jeg tok den for 5 uker sida og måtte vente på sykehuset. Fikk sitte i en god lenestol med beina opp, så det var ganske behagelig. Men det er kjedelig ja!
Lykke til! Jeg har dessverre fått svangerskapsdiabetes - håper du slipper det!

Måtte sitte på venterommet. Noe av det verste jeg har vært med på. Følte jeg holdt på å besvime og vurderte å ringe til de for eg turde ikke gå de 5 meterne til luken. Skjønner ikke hvorfor jeg måtte være der. Var ikke akkurat som om de sjekket at jeg hadde det bra. Hadde hatt det bedre hjemme og heller komme tilbake etter 2 timer for å se resultatet. Satser på at jeg slipper det denne gangen.

Skjønner ikke hvorfor jeg måtte være der. Var ikke akkurat som om de sjekket at jeg hadde det bra. Hadde hatt det bedre hjemme og heller komme tilbake etter 2 timer for å se resultatet. Satser på at jeg slipper det denne gangen.
Fordi du skal bevege deg minst mulig.
Jeg synes dem første halvtimen er verst. Blir skikkelig svimmel av denne blandingen, men så blir det bedre. Ingen som ser etter meg heller. Men somsagt får man ikke dra hjem fordi du bør sitte i ro i de to timene.

Fordi du skal bevege deg minst mulig.
Jeg synes dem første halvtimen er verst. Blir skikkelig svimmel av denne blandingen, men så blir det bedre. Ingen som ser etter meg heller. Men somsagt får man ikke dra hjem fordi du bør sitte i ro i de to timene.
Det er greit at jeg ikke skal bevege meg så mye, men ut i en bil og inn i en seng/sofa er ikke så veldig anstrengende. Hadde det bare vært en halvtime skulle jeg ikke brydd meg. Men i 1,5 time var jeg sikker på at jeg kom til å kaste opp eller besvime. Gjerne begge deler. Kvalm, svimmel, synsbortfall, hodepine, kaldsvette, kortpustet og husker egentlig ikke alt. Tar heller en fødsel enn enda en slik test. Heldigvis mener legen at jeg slipper denne gangen, så jeg krysser det som krysses kan for at hun har rett.

De som har fått beskjed om å ta den, men ikke tatt den enda burde ta den så fort som mulig. Dersom det skulle være noe på testen er det viktig å sette igang tiltak. Det er jo tross alt en risiko for barnet dersom mor går med ubehandlet svangerskapsdiabetes.

Back
Topp