Glukosebelastning

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Skal til jordmor imorgen og ta Glukosebelastning.. Da må jeg komme fastende, så skal ikke spise noe.. Men er det noen som vet om jeg kan drikke noe? Kan jeg drikke vann?

Du kan drikke ett glass vann en gang mellom kl. 00 og når du skal være der, fikk jeg beskjed om :)

Du bør ikke drikke noe iaf 6 timer før. Det setter igang fordøyelsen og det kan påvirke resultatet. Lykke til! :)

Du bør ikke drikke noe iaf 6 timer før. Det setter igang fordøyelsen og det kan påvirke resultatet. Lykke til! :)
Takk:) da får jeg klare meg uten noen ting! Har heldigvis time 8.30! Så er ikke så lenge å gå uten noe:) men pleier ALLTID å spise innen 30 min etter jeg har stått opp! Ellers blir jeg dårlig.. Så får bare holde meg imorgen;)

Takk:) da får jeg klare meg uten noen ting! Har heldigvis time 8.30! Så er ikke så lenge å gå uten noe:) men pleier ALLTID å spise innen 30 min etter jeg har stått opp! Ellers blir jeg dårlig.. Så får bare holde meg imorgen;)

Jeg hadde meg meg litt mat, så spiste jeg med en gang jeg var ferdig. Men du får jo sukker til å drikke, så kroppen får energi. Gikk mye bedre enn forventet for meg. Ta med deg bok eller sånn, to timer kan bli lenge å vente når man sitter rett opp og ned. ;)

Var på Glukosebelastning forje uke og i papirene mine fra sykehuset står det at man kan drikke vann men ikke spise noe etter kl 24.00 kvelden før.. Står å at jeg kunne drikke litt vann i løpet av de to timene..
Så er nok litt forskjell fra sted til sted..

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg hadde drukket vann, måtte prøven taes om igjen :p
Har vært hos jordmor nå, uten å drikke eller spise noe! Tok blodprøver og i de to timene jeg må vente, fikk jeg beskjed om ikke å spise eller drikke noe som helst! Kan kun væte munnen hvis jeg blir tørr;) krysser fingrene for at testen er bra:)

Har vært hos jordmor nå, uten å drikke eller spise noe! Tok blodprøver og i de to timene jeg må vente, fikk jeg beskjed om ikke å spise eller drikke noe som helst! Kan kun væte munnen hvis jeg blir tørr;) krysser fingrene for at testen er bra:)
Lykke til :) mitt var lavere etter testen enn fastende. Så her var det hvertfall ikke utslag ;)

Back
Topp