Sykepleiermamma
Ny på forumet
Noen her med erfaringer ang svangerskaps diabetes? Jeg fikk begynnende svangerskaps diabetes forje svangerskap, i uke 38 (fødte i uke 39), og siden det var så sent i svangerskapet satte jordmor ikke i gang noen tiltak, bortsett fra at jeg skulle tenkte litt mer over inntaket av mat osv. Pga dette må jeg nå i uke 10 ta glukosebelastning, og ta dette igjen i uke 28. Grunnen er fordi legen sier man kan ha lettere for å få det i neste svangerskap og sannsynligvis tidligere også.
Jeg veide før jeg ble gravid 57 og er 169 høy, ingen riaikomomenter eller noe som gjør at jeg er i faresonen. Jeg veide litt mer forje gang, men ikke mye.
Noen som har hatt svangerskaps diabetes første svangerskapet og ikke fått det med nummer to? Eller andre erfaringer?
Jeg veide før jeg ble gravid 57 og er 169 høy, ingen riaikomomenter eller noe som gjør at jeg er i faresonen. Jeg veide litt mer forje gang, men ikke mye.
Noen som har hatt svangerskaps diabetes første svangerskapet og ikke fått det med nummer to? Eller andre erfaringer?