Glukosebelastning :)

Tuppeline

Forumet er livet
VIP
Augustmødrene 2014
Ja,ja, da ska æ ta sånn derre glukosebelastning imårra tidlig :p Fleir som har tatt det? Kossn va d?
Æ har ingen symptomer på svangerskapsdiabetes, men har høyt symfusemål,så legen villa at æ skoill ta en test....samt æ ska på sykehuset for ny ul i dag å sjekke kor stor babyen e :)

Jeg har tatt det to ganger i svangerskapet pga høy BMI.. En i ca uke 12 og en i uke 28.Synes det gikk helt fint, som å drikke utvannet melis, hadde forventet meg værre jeg faktisk. Begge gangene fikk jeg resultater som var i grenseland etter 2 timer, men innenfor normalområdet. Så har ikke fått noe videre oppfølging i forhold til det. Det som er kjedelig er jo å vente 2 timer på legekontoret, ha med bok eller håndarbeid ect.

Eh ja og husk å faste (ikke mat eller drikke), det glemte jeg og måtte komme inn igen en annen dag :p

Tok den av samme grunn som deg, var helt ok. Ekkelt å drikke og kjedelig å vente på kontoret.. Men det overlever man :p jeg var ikke i nærheten til sv.diabetes og symfysemålet mitt har jevna seg nå.. Så trenger ikke å være noe som helst :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har tatt pga høy BMI. I uke 22. Gikk greit. Ble kvalm etterhvert av den guffa. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare måler HbA1c (langtidsblodsukkeret), det gjør de hos andre for å diagnostisere diabetes. Men det er sikkert ikke bra nok av en grunn.
Min var 4,2 før og 4,6 etterpå, helt normal. Da er det ute av verden sa jordmor da jeg hadde vært til det ;)

Ta den på styrten.... Ikke kjenn på smaken!!! Jeg fikk skylle munnen i vann etterpå *takk gud for det*

Jeg har tatt det, synes det gikk greit i starten, men det ble fort alt for mye, men tvang det ned, 0,5 liter var plutselig fryktelig mye. Men heldigvis var en lege syk, så jeg lå på benken på kontoret hans i 2 timer ! :) lykketil !

Da får æ ta drikken på styrten å håp på d bæste :)

Jeg kastet opp etter en halvtime.. Ble så kvalm:( men dette var tidlig i svangerskapet og jeg var morgen kvalm:)

Jeg tok forrige tirsdag, gikk igrunn veldig greit..:) ble veldig kvalm, men kastet ikke opp.. Men jeg var i faresonen for å få sv.diabetes, så fikk time til sykepleier for kostholdsråd og ny time hvor jeg skal lære å måle blodsukkeret :)

Jeg gjorde det i uke 27-28. Gikk fint. Trodde det skulle være verre. Drakk litt tykkere drikk med litt sitronsmak. Og et glass med vann etter det. Hadde forventet flytende sukker! Det kjedelige var å sitte helt i ro i 2 timer. Men hadde med litt tidsfordriv, bok og hekling:-) ingen fare for s.diabetes. men bra at de gjorde en kontroll!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kroppen min likte ikke glukosebelastninga. Etter 1 1/2 time på legekontoret besvimte jeg! Jeg sto oppreist, da jeg følte meg uvell -og skulle spørre om d var en plass jeg kunne ligge. Men så langt kom jeg ikke. Falt rett på ryggen, og med bekkenløsning, ble di neste dagene fylt med kraftige smerter. Klarte såvidt å gå noen få steg.

Da får æ ta drikken på styrten å håp på d bæste :)
Uff, hadde jeg styrta hadde det komt opp igjen.. Første glasset gikk glatt ned, det andre måtte jeg bruke litt mer tid på for da ble jeg litt kvalm. Skylte munnen i litt vann etterpå for å slippe å ha smaken i munnen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Æsj skal igjennom det igjen i morgen! Gjorde det i uke 9 også!

D her blir speinnanes :) Sett å vente på å bli oppropt no :/

Jeg har også tatt det pga bmi, hadde oppi noen dråper med sitron å det nøytralisere så smaken ikke blir så ille. Jeg bor nesten ved siden av legekontoret så jeg fikk dra hjem i 2 timer så lenge jeg lovet å holde meg i ro, å det var veldig fint

Hvordan gikk det?

Back
Topp