Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skulle egentlig på glukosebelastning nå denne uka her, men legen min mente at jeg ikke trengte det. Jeg skulle bare komme fastende med en urinprøve i neste uke, så "skulle vi prøve noe annet først"... Vet ikke om det blir like "sikre resultater"? Noen som vet? :/
Hvordan skal han kunne sjekke det på fastende urinprøve da? Hørtes merklig ut.Jeg hadde ikke utslag med sukker i urinprøve hele sv. sist,og heller ikke denne gang.Kun glukosetesten som slår ut.Så om de skulle gått utifra urinprøve her hadde jeg blitt lurt.
De har begynt å kreve glukosetest fra flere og tidligere i svangerskapet fordi det slår sent ut på urinen. Det er for å oppdage det tidligere. Noen jm og leger er oppdatert på de nye retningslinjene, andre ikke. Er du i risikogruppen da?Så rart, legen sa at det "ikke var nødvendig" med glukosetest hvis ikke jeg fikk noe utslag på urinprøven :/
De har begynt å kreve glukosetest fra flere og tidligere i svangerskapet fordi det slår sent ut på urinen. Det er for å oppdage det tidligere. Noen jm og leger er oppdatert på de nye retningslinjene, andre ikke. Er du i risikogruppen da?
Sent from my iPhone using BV Forum
Kan du ikke ble om en glukose test?Jeg har mye diabetes i familien (alle foruten bestefar på farssiden), og tåler ikke sukker selv (skjelvinger / tørste / kvalme ved inntak av for eks brus) - men sånn har jeg vært lenge. Men fikk utslag på blodsukker på blodprøven (kan det stemme? At det var noe lavt?), men det var innmari små utslag. Også svimte jeg av, og deiset rett i gulvet i forrige uke - og jordmor på sykehuset (var da i Danmark), anbefalte å sjekke blodsukker ol når jeg kom hjem (testet ikke blodsukker da)...
Men føler meg ikke "syk" heller, og føler at jeg fungerer bra på rutinemessig kontrollert kosthold. Men hadde kanskje vært greit å sjekke det, spesielt siden jeg sliter mye med nyrene også i svangerskapet. Jeg er bare redd for å 'være til bry', så jeg sier stort sett aldri noe til legen![]()
Kan du ikke ble om en glukose test?
Jeg har mye diabetes i familien (alle foruten bestefar på farssiden), og tåler ikke sukker selv (skjelvinger / tørste / kvalme ved inntak av for eks brus) - men sånn har jeg vært lenge. Men fikk utslag på blodsukker på blodprøven (kan det stemme? At det var noe lavt?), men det var innmari små utslag. Også svimte jeg av, og deiset rett i gulvet i forrige uke - og jordmor på sykehuset (var da i Danmark), anbefalte å sjekke blodsukker ol når jeg kom hjem (testet ikke blodsukker da)...
Men føler meg ikke "syk" heller, og føler at jeg fungerer bra på rutinemessig kontrollert kosthold. Men hadde kanskje vært greit å sjekke det, spesielt siden jeg sliter mye med nyrene også i svangerskapet. Jeg er bare redd for å 'være til bry', så jeg sier stort sett aldri noe til legen![]()
Da hadde jeg krevd glukosebelastning.Jeg føler meg heller ikke syk og merker ingen forskjell selv.Det er jo først og fremst for bsbyen at det er greit å ha kontroll på det![]()
Det må du gjøre..Jeg gjorde det, og ble satt opp på det nå - men legen ringte meg på fredag og sa at det ikke var nødvendig, og at en urinprøve var mer enn bra nok i første omgang. Jeg er ikke av den typen som tørr å protestere akkurat![]()
Kanskje fordi du reagerer på sukker og det ikke er bra for deg å drikke den gugga? Hvertfall hør med han!Jeg gjorde det, og ble satt opp på det nå - men legen ringte meg på fredag og sa at det ikke var nødvendig, og at en urinprøve var mer enn bra nok i første omgang. Jeg er ikke av den typen som tørr å protestere akkurat![]()