Glukosebelastning!

jeg tror ikke det er noe diabetes i min familie heller. men både vikar legen og jordmor hang seg veldig opp i bmi første gang jeg var på kontroll. så er vel derfor. selv om jeg verken ser eller er overvektig.. hehe
Jeg er heller ikke overvektig! Jeg er også rett over på bmi-målingen, og legen min bare lo i dag når jeg fortalte at jeg tydeligvis er overvektig ;) Som han så fint sa, så tar ikke målingen av bmi hensyn til kroppsmasse, kun vekt ift høyde :)
Jeg er på ingen måte kjempe slank, men jeg er normalvektig :)

- Flittig bruker av app'en ;)

Har alle tatt den rundt 4-5 mnd ? Jeg er 7,5 når jeg skal ta min, er det ikke litt sent? Skal først inn 10 desember ????

Førstegangs mor 26-02-2014 :)

Jeg er også rett over på bmi, men ingen har nevnt dette for meg hos legen... Nå føler jeg nesten at jeg burde sjekke dette, hehe.
Søsteren min måtte ta testen, men det var fordi hun gikk så fort opp i vekt og fikk en svær mage. Hun hadde ikke svangerskapsdiabetes, hun fikk bare veldig lange og sunne barn. :D

Jeg er også rett over på bmi, men ingen har nevnt dette for meg hos legen... Nå føler jeg nesten at jeg burde sjekke dette, hehe.
Søsteren min måtte ta testen, men det var fordi hun gikk så fort opp i vekt og fikk en svær mage. Hun hadde ikke svangerskapsdiabetes, hun fikk bare veldig lange og sunne barn. :D
Jeg er lider av sykelig fedme i følge bmi og har ikke hørt en skjit om at jeg må ta testen, så kommer vel litt anpå hvem man er hos tror jeg.. Kan jo hende jordmor sender meg avgårde når jeg kommer dit da :p

16.02.14 <3

Har alle tatt den rundt 4-5 mnd ? Jeg er 7,5 når jeg skal ta min, er det ikke litt sent? Skal først inn 10 desember ????

Jordmoren min pratet om at man burde ta den tidligst mulig, så hun synes jeg var litt sent ute? Men det er sikkert forskjell fra sted til sted? Var for at om jeg hadde det, så skulle det plukkes opp tidligst mulig :)

Jordmoren min pratet om at man burde ta den tidligst mulig, så hun synes jeg var litt sent ute? Men det er sikkert forskjell fra sted til sted? Var for at om jeg hadde det, så skulle det plukkes opp tidligst mulig :)

Da er det forskjellig praksis ute å går for jo tidligere du tar jo mindre sannsynlighet for å oppdage det er det.Både på sykhuset,og legekontoret mente at man ikke skal ta denne før etter uke 20.Så det nærmer seg for meg.Drit å ta og ha,men all den ekstra oppfølgingen er "kjekk":-)

Jeg skal ta denne testen fordi jeg i første svangerskap hadde kostholdsregulert diabetes. Jordmor skal henvise meg til testen som skal tas i uke 28. På OUL sa de at alle over 35 blir henvist til testen, uavhengig av tidl. svangerskap, vekt o.l. Dette er i Bergen

Sniker. Kommer an på årsak til hvorfor de tar. Jeg tok nå nettopp over 8 mnd på vei pga kraftig vektøkning. Du får ikke gå over termin om du har det så det sjekkes ut når det trengs. Men hørtes ut som lenge å vente til desember hvis det er alt bestemt at du skal ta. Hvorfor må du ta da?

Sniker. Kommer an på årsak til hvorfor de tar. Jeg tok nå nettopp over 8 mnd på vei pga kraftig vektøkning. Du får ikke gå over termin om du har det så det sjekkes ut når det trengs. Men hørtes ut som lenge å vente til desember hvis det er alt bestemt at du skal ta. Hvorfor må du ta da?
Jeg hadde bmi på 24 Tok det pga vann i kroppen og spor av fruktsukker i urinen.. Resten var negativ

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Googlet meg rundt og det er fordi jeg kun er under 1 av risikofaktorene (besteforeldre med dia.2) da skulle man først inn i uke 27-30.

Men synes likevel det var sent :)

Jeg gikk ti dager over termin;-) det kommer helt ann på målingene på ultralydene det.Hvor stor babyen omtrent er.

Back
Topp