Glukosebelastning

Min tredje graviditet med sv.diabetes her..
Den fruktsukker-drinken man må drikke smaker HY!! YUCK!!


Sent from my GT-I9100
 
Jeg skal også ta glukosebelastning i slutten av mnd.
 
Dette er sikkert et dumt spørsmål..men hvem er det som må drikke dette sukkervannet og hvem er det som ikke må drikke dette? Har det noe med tideligere svangerskap å gjøre? :)
 
Dette er sikkert et dumt spørsmål..men hvem er det som må drikke dette sukkervannet og hvem er det som ikke må drikke dette? Har det noe med tideligere svangerskap å gjøre? :)
Er vel primært de med bmi over 27, men finnes sikkert flere grupper!
Er for å utelukke svangerskapsdiabetes.
 
Dette er sikkert et dumt spørsmål..men hvem er det som må drikke dette sukkervannet og hvem er det som ikke må drikke dette? Har det noe med tideligere svangerskap å gjøre? :)


i mitt første svangerskap måtte jeg fordi min mor hadde svangerskaps diabetes med meg. jeg fikk det desverre med guttungen. denne gangen er jeg forløpig heldig å ikke fått det men skal ta testen i uke 28 igjen. jeg har allerede tatt den 2 ganger.....
 
i mitt første svangerskap måtte jeg fordi min mor hadde svangerskaps diabetes med meg. jeg fikk det desverre med guttungen. denne gangen er jeg forløpig heldig å ikke fått det men skal ta testen i uke 28 igjen. jeg har allerede tatt den 2 ganger.....

Aha, så det er bare de som er i risikogruppen for å utvikle svangerskapsdiabetes da igrunn. Takk for svar begge to :)
Håper du slipper unna svangerskapsdiabetes denne gangen, høres ikke noe kjekt ut i hele tatt..
 
Jeg tok den i uke 17 og ikke hørt om noe kontroll :s
Ble testet fordi vi har diabetes i familien (pappa har osv) derfor ville legen at jeg Skulle ta den testen.

Hadde heldigvis ikke :)
 
Back
Topp