Glukosebelastning

gutt11og?

Elsker forumet
Ja, da skal jeg visst det i morgen.. Har begynt med å ta den belastninga to ganger ila svangerskapet nå, i forhold til bare en gang, for tre år siden..
Gruer meg, for jeg blir jo så himla dårlig :/
 
Skal jeg også.. Blir neste uke en gang..
Gruer meg skikkelig,aldri gjort det før :/
 
Skal jeg også.. Blir neste uke en gang..
Gruer meg skikkelig,aldri gjort det før :/
Det er ikke så ille. Tok den i uke 12 og skal tilbake for en ny i august. Det verste for meg var å sitte og vente i to timer
 
Lurer på om jeg må ta... Legen sa ikke noe om det i uke 13. Skulle egentlig har jordmortime i uke 24, men den er flyttet til uke 25.. Men er det bare BMI før graviditet som er gjeldende? Eller har vektoppgangen i svangerskapet også noe å si? Har sikkert lagt på meg 10 kg til nå.... ;(

Masse lykke til hvertfall... Hadde du svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap?
 
OKi,da satser jeg på at det ikke er så ille ;)
Hehe gruer meg til å sitte så lenge stille jeg også!! Har jo ikek ro til sånt jeg :p
 
Huff det er ikke noe særlig. Jeg måtte ta det i uke 13, å jeg har vært så kvalm at det var utrolig vanskelig å faste fra dagen før å drikke sukkerdrikka uten å spy det opp :\
 
Jeg er helt fin i formen nå,så da burde jeg egentlig være glad for at jeg slapp å ta dte før nå ;)
 
Lurer på om jeg må ta... Legen sa ikke noe om det i uke 13. Skulle egentlig har jordmortime i uke 24, men den er flyttet til uke 25.. Men er det bare BMI før graviditet som er gjeldende? Eller har vektoppgangen i svangerskapet også noe å si? Har sikkert lagt på meg 10 kg til nå.... ;(

Masse lykke til hvertfall... Hadde du svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap?


Er vel bmi før graviditeten som gjelder, sånn som jeg har forstått det.. bmi over 27 blir praktisert her..
Jeg skal ta det denne gangen, fordi storebror var 4,6 kg når han var født på termin.. Hadde ikke svangerskapsdiabetes forrige gang da.. Men hun ville sjekke denne gangen også..
 
OKi,da satser jeg på at det ikke er så ille ;)
Hehe gruer meg til å sitte så lenge stille jeg også!! Har jo ikek ro til sånt jeg :p


Folk reagerer nok veldig forskjellig :)
Jeg var helt ødelagt sist gang jeg tok det (i forrige svangerskap). Var kvalm, trett og uvel hele dagen.. Da tok jeg det i uke 28, tror jeg det var..
Nå er det både i uke 20 og 28 :O
Håper det går bedre denne gangen, for jeg har jo en 2,5-åring hjemme som jeg skal ta vare på, siden mannen skal på kveldsvakt i morgen..

Ta med deg en god bok/ipad med film, strikketøy, eller noe annet moro å gjør på.. Du får ikke gå rundt og trave heller :p for da forbrenner du sukkeret fortere, noe som en skal unngå..
 
Får jeg lov å gå på do da? Klarer ikke sitte stille uten å tisse så lenge :p Hehe..
Ja,jeg får ta med boka mi da :)
Hører det er mange som sliter etter de har tatt det :/
Mannen skulle egentlig være med,men med tanke på at dte blir neste uke og jentungen begynner ferie fra fredag av,så blir jeg nok sittende alene.. Så sant vi ikke får barnevakt da :)
 
Får jeg lov å gå på do da? Klarer ikke sitte stille uten å tisse så lenge :p Hehe..
Ja,jeg får ta med boka mi da :)
Hører det er mange som sliter etter de har tatt det :/
Mannen skulle egentlig være med,men med tanke på at dte blir neste uke og jentungen begynner ferie fra fredag av,så blir jeg nok sittende alene.. Så sant vi ikke får barnevakt da :)

På do får du nok lov til ;) Men det er vel maks :p
 
vi tok en i uke 13 trur jeg det var, og skal tilbake i august å ta en ny en, samboeren blir altid så dårlig av den!
 
Nå er jeg heldigvis ferdig!
Alt var bra, så det var 2 timer med unødvendig sulting :p
Men må uansett ta en ny test om 8 uker...
 
Så bra :)
Men hvorfor må du ta en ny en?
Jeg skal til onsdag :/
Var visst nye regler.. En i uke 20 og en i uke 28... Sist gang var jeg bare i uke 28.
Men det praktiseres sikkert forskjellig i fra region til region...
 
Så bra :)
Men hvorfor må du ta en ny en?
Jeg skal til onsdag :/
Jeg hadde i uke 12 og skal ta ny etter at jeg kommer hjem fra ferie (rundt uke 29). Tror det bare har med oppfølging å gjøre for å sjekke at det ikke ut kiler seg underveis i graviditeten. Ingenting som er bedre enn det :)
 
Back
Topp