Glukosebelastning

Snickers_81

Glad i forumet
Noen av dere som vet om jeg kan drikke før jeg skal ta glukosebelastningen? Vet at jeg ikke skal spise, men husker ikke om jeg kunne drikke.

Å det var bra!  Takk for svar!

*sniker*

Det spørs hvor du skal ta det, forskjellige retningslinjer. Her får du absolutt IKKE lov til å drikke før testen!

Syrine skrev:
*sniker*

Det spørs hvor du skal ta det, forskjellige retningslinjer. Her får du absolutt IKKE lov til å drikke før testen!

Samme her.. Fikk ikke lov til å drikke før testen

Hmm kanskje jeg må ringe til legekontoret før jeg drar dit i morgen, men er jo lenge å gå uten å drikke, er det ikke 2 timer man skal sitte å vente før de tar nye prøver?

her e d og heilt fastende ,uten mat og drikke værken før eller under testen

Snickers_81 skrev:
Hmm kanskje jeg må ringe til legekontoret før jeg drar dit i morgen, men er jo lenge å gå uten å drikke, er det ikke 2 timer man skal sitte å vente før de tar nye prøver?

Skal du tidlig på dagen eller?

Heldigvis skal jeg være der halv ni, så det blir jo på morningen, men jeg er bestandig kjempe tørst når jeg våkner om morningen.

Snickers_81 skrev:
Heldigvis skal jeg være der halv ni, så det blir jo på morningen, men jeg er bestandig kjempe tørst når jeg våkner om morningen.

Kjenner ti lden der ja.. Men det skal nok gå bra ser du.
Jeg trodde de to timene ville bli lange, men det gikk faktisk fort. Ta med noe spennende å lese på, så går nok tiden :-)

Ja, jeg skal jo inn på kontroll hos legen i mellomtiden, så tiden går nok på et vis :) Tenkte jeg skulle ta med boka mi, så har jeg jo tilgang til nett på tlf min. Men kjenner jeg gruer meg litt, sist gang ble jeg sinnsykt dårlig, kastet opp å greier. Men satser på at det er annerledes denne gangen siden egentlig hele svangerskapet har vært annerledes :)

Ja, det var veldig kvalmende søtt.... Kjente jeg ble en smule svimmel av det også.. Men gikk nå greit da.
Eneste dumme, er jo at jeg nå sitter her å måler blodsukkeret flere ganger daglig. Det er kjedelig det :-p

bakemamma skrev:
Ja, det var veldig kvalmende søtt.... Kjente jeg ble en smule svimmel av det også.. Men gikk nå greit da.
Eneste dumme, er jo at jeg nå sitter her å måler blodsukkeret flere ganger daglig. Det er kjedelig det :-p

Uff! Fikk du påvist svangerskapsdiabetes?

Jepp... Men jeg merker ikke noe til det :-) Eneste er jo at jeg må passe litt ekstra på hva jeg putter i meg. Så blir ikke søtsaker så ofte, eller mye av gangen nå. Men det er jo ikke så farlig da.

Har ingen symptomer heller, så er lett å glemme seg, sånn bort sett fra at jeg måle ofte da
:-p

Ja, men kjipt alikevel.
Jeg slapp heldigvis unna, ikke noe svangerskapsdiabetes her :)

Snickers_81 skrev:
Ja, men kjipt alikevel.
Jeg slapp heldigvis unna, ikke noe svangerskapsdiabetes her :)

Så bra :-D Ingenting er bedre enn det. :-)

hva skal verdiene være under igjen?
Hadde 7,4 etter to timer i dag, var i grenseland sa legen. det har steget fra 5,4 på fire uker. fremover nå skal jeg sjekke langtidssukkret hver 14 dag og holde meg til sunn kost (kan spise søtt med måte)

Monolit skrev:
hva skal verdiene være under igjen?
Hadde 7,4 etter to timer i dag, var i grenseland sa legen. det har steget fra 5,4 på fire uker. fremover nå skal jeg sjekke langtidssukkret hver 14 dag og holde meg til sunn kost (kan spise søtt med måte)

"Hvis det fastende blodsukkeret (i plasma) er over 7 eller 2-timersverdien er over 11 har du fått en svangerskapsdiabetes. Hvis 2-timers-verdien er mellom 7.8 og 11 kaller man det også svangerskapsdiabetes. Alle disse verdiene har litt lavere grense hvis det er fullblod (fingertuppblod)."

Fant dette når jeg googla ;-)

takk for svar!

Back
Topp