Glukosebelastning,

Wiccababe

Gift med forumet
var til en ny jordmor i dag. Å hun vil gjerne ha meg på glukosebelastning eller noe i den duren. Så neste fredag bærer det av sted, gruer meg jeg er så pyse når det gjelder nåler. Men men, greit å få det sjekka ut da.

Noen som har vært til det før? Å som kan fortelle litt?

de fant sukker i urinen min, så jeg var til glukosebelastning!
man kjøper med seg sukker til glukosebelastning på apoteket. og hos legen blander de det ut i tre glass med vann. det smaker ingenting, bare klissete og søtt, så det kan man jo kanskje være litt forberedt på!
før man drikker tar de lite stikk i fingeren for å måle blodsukkeret.

man drikker de tre glassene i løpet av 5 minutter, og så skal man sitte hos legen der i to timer. da tar de nytt stikk i fingeren.

det er ikke noe skummelt eller sånn, men jeg takla dårlig å drikke det der sukkervannet da..

et tips er å ta med godt lesestoff siden man blir sittende. og hvis du er plaget med bekkenet så går det kanskje an å ta med en ekstra pute å sitte på. var i alle fall o lidelse for meg å sitte på de stolene i to timer..

Har tatt to ganger og skal i mai og. Ikke falig bare litt kvalmende. Lite stikk i fingeren, og så Skal du drikke ca 1 liter med veldig søtt vann. Vente to timer og så nytt stikk i fingeren. Skal ikke spise før eller imellom. Lykke til

Måtte du kjøpe med selv??? Gjorde det på sykehuset jeg da. Fikk litt sitron i siste gangen, og da smakte det mye bedre

kanskje jeg skal spørre om jeg kan få sitron i! ja, måtte kjpe med selv. kanskje annerledes på sykehusene enn hos lege!?

[:-] trodd det var i armen jeg. Men da er det ikke så farlig om jeg slipper det ;)[:D]

neida, bare to små stikk i finger'n![:)][:)] ingenting å grue seg for! men om du er plaget med kvalme så kanskje det er lurt å ta med litt mat til å spise når undersøkelsen er ferdig. jeg spydde i en tom eske på matbutikken etterpå nemlig, ble helt fullstendig uvel.hehe

Takk for det, da skal jeg smøre matpakke med meg så jeg slipper å få føling etter endt stikking her. [:D]

Back
Topp