Glukosebelastning=kjedelig!

<3mammahjerte<3

Venter første barn i september 2015 <3
Septemberlykke 2015
Nå sitter jeg på furst sitt kontor og venter på å ta blodprøve nr 2... Tok blodprøve nr 1 ( både arm og fingertupp) for en time siden, og enda en time til jeg skal ta neste prøve, skikkelig kjedelig å sitte å vente! Er kvalm og uggen av sukkermixen jeg måtte drikke også:/ ville drept for et kalt glass vann! Jeg må ta glukosetest siden vi har diabetes i familien, samt at jeg veier litt for mye:/ flere som har tatt glukosebelastning? Hvor lang tid tok det før dere fikk svar? :)

Jeg tok onsdag forrige uke og fikk svar på mandag. Sist fikk jeg svar umiddelbart etter prøven, men da var det på sykehuset jeg tok testen.
Enig i at det er kjedelig å vente, men vi tåler det for å få vite om alt står bra til. Lykke til! :)

Skal ta 4. test 7. juli... Så ja, vet alt om hvor kjedelig det er. Men synes ikke sukkervannet er såå ille som alle skal ha det til. :) Kan få svaret dagen etter om jeg ringer inn, ellers pleier jeg å ta det med jm neste time.

Har tatt to ganger. Ikke fått svar på noen av de, men legen sa jeg ikke kom til å få svar om alt var greit:)

Jeg tok 20.mai, og fikk ikke svar før neste legetime som var 17.juni... alt så visst bra ut, så da "hadde hun bare sett svaret og ikke tenkt på å gi beskjed" :-O Men normalt skal man vel få svar innen en uke? :)

Ferdig nå, det verste var vel sukkervannet og ventingen, selv om jeg egentlig har sprøyteskrekk:P Men hva gjør man vel ikke for å sjekke at alt er bra?:) Sukkervannet var ikke sånn kjempe vondt, men utrolig kvalmende :/

Da jeg tok den stakk hun meg i fingeren både før og etter slik at jeg fikk en indikasjon på hvor mye blodsukkeret hadde steget. Det var veldig bra. Fikk også beskjed om at dersom resultatene fra laben mot formodning viste store avvik fra resultatet etter stikket i fingeren så ville de ringe meg. Hvis ikke så var alt ok :)

Jeg skal ta det på tirsdag!! Unødvendig egentlig for det er ingen som har diabetes i familien, og ingen form for problemer. Bare etnisiteten til min far (som egt er oppvokst i norge) som gjør at jeg må ta den.. Syns det er litt teit - men for all del, best å være på den sikre siden!
Gruer meg litt, har helt angst for blodprøver! :( Men for tåle det da..

Tok den før påske, og da fikk æ svaret med en gang etter blodprøven, men det var nok for den var for høyet og måtte begynne på tiltak og litt veiledning av legen...siden d va fredagen før palmehelga og vi sku reise bort den dagen så oppfølging av sykehuset ble ikke før etter påske... Æ måtte ta glukosebelastninga pga mye sukker i urin...

Jeg hadde bittelitt sukker I urinen første time hos jordmor. Så hun mente jeg måtte ta det siden jeg veier noe over normalen. Prøven var fin, men lå bittelitt høyt. Legen mente vi bare skulle se det ann å var fint lite bekymret. Jordmor derimot er helt hysterisk ang den prøven. Kjenner jeg begynner å bli lei av den masingen da alt ser 100% fint ut med gutten å ingenting annet enn første urin prøve er det noe I veien med. Så må ta ny hos legen når jeg er 32 uker-.-

Jeg tok også glukosebelastning i dag. Appelsinsmak var feil valg av sukkerklissdrikke fant jeg ut. :P Legekontoret her sender inn prøvene til sykehuslaboratoriet, så jeg får ikke svar før mandag ettermiddag. Den første prøven var veldig fin da, til tross for kakeselskap i går kveld, så jeg regner ikke med at det er noe. Men jeg er veldig glad for å få det sjekket. :)

Jeg hadde med meg nettbrett og nedlastet episoder på viaplay så tiden gikk fort for meg :) fikk svar et par dager etter om at alt var bra på sms(uke 27) og var hos legen denne uken (30) da skrev hun inn verdiene på helsekortet :)

Oppdatering: Fikk svar i dag, slik jeg tolker den har jeg ikke svangerskapdiabetes. Verdiene lå på 4,0 (referanseområde 4,0-6,0) før sukkerdrikken, to timer senere lå de på 5,4 (referanseområde 3,5-7,7). :D

Hadde vel ikke trodd jeg skulle ha det heller, men når man først tar en test er man jo litt spent;)

Jeg tok testen for noen uker siden, men jeg veit ikke noe svar. På mitt legekontor virker det som at man ikke nødvendigvis får svaret dersom alt er i orden...

Back
Topp