Glukosebelastingstest...

ORIGINAL: Miss Fat

Jeg har tatt det to ganger, en i hvert svangeskap.

Smaker ikke godt, men bare drikk fort så går det over. Be om dispenservann eller vann som har stått i kjøleskap.

Kjedelig å sitte i ro i to timer er min mening, men ikke noe mer fælt med det.

berre eg har tatt den 3 ganger[:)]

bedre å ta den for å være på den sikre siden...

ORIGINAL: * Babysyk *

Ja, greit å gjøre som de sier [:)] Har ikke hatt utslag på noe. Alt fint på kontroller. Så håper testen i morgen viser at alt er bra [:)]

Men blir ikke helt enig med meg selg ang diabetes og forgiftning, hehe... Trenger en skikkelig forklaring ang dette og symptomer!

Er begge deler noe overvektige er mer utsatt for? Og egentlig kan finne ut på vanlige kontroller? Som blodtrykk, urin og blodprøver.

Svangerskapsdiabetes er det man er mer utsatt for dersom man er overvektig og det bestemmes ved glukosebelastningstesten selv om den er ganske grov. Grunn til å ta den testen er glukose i urinen eller bare for høy bmi, men det MÅ ikke være sv.diabetes for dét. Men det er en enkel sak å leve med dersom man får utslag; en får jordmorkontroll på sykehuset annenhver uke og mange ultralyder! [:D] En skal se om veksten på babyen er normal for sv.diabetes-babyer har en tendens til å bli store som alt er stort ikke bare gode og lubne. Har noe med hormoner å gjøre i sammenheng med insulin.

Svangerskapsforgiftning er ikke meg kjent at har sammenheng med vekt. Men det jeg vet er at en skal være obs på hodepine og spesielt hodepine i pannen om jeg husker rett. Proteiner vil slå ut på urinprøven på en vanlig kontroll og jeg har hørt at kløe inni hendene er et symptom. Mange som vet mye mer om dette enn meg! [:)]

ORIGINAL: * Babysyk *

Jeg skal ta den i morgen. Vil gjerne høre litt mer info ang den testen, for gruer meg litt. Brekker meg for alt, så håper jeg klarer å ta den.

eg og gruet meg, siden eg har hørt den smakte ekkelt, men ble overasket den smakte faktisk ikke så gal synes no eg.
litt små kvalmende helt på slutten, men det gikk kjempe fin. lykke til[:D]

Back
Topp