[QUOTE="Abra Kadabra, post: 21128884, member: 99447"
Poenget mitt er at jeg lever ikke på godteri og burger, og jeg føler derfor ikke jeg trenger glukosebelastningstesten. Blodsukkeret mitt har alltid vært bra.
Jeg var ekstra mamma til ei med diabetes i mange år. Fra hun fikk det i 5-6 års alderen og frem til jeg flyttet fra faren hennes da hun var rundt 17 år.
Når det gjelder blodsukker så blir man (og kroppen) desverre vant med forhøyet blodsukker og sånn sett så merker man det ikke før det påvises på prøver i forbindelse med blodsukker, langtidsblodsukker, utslag på urinsticks eller i verste fall at det blir så høyt at kroppen sier stopp og man ender opp hos lege eller på sykehus.
Selv om man ikke spiser godteri og "fastfood" i fleng så kan en del "vanlig mat" også gi forhøyet blodsukker om man får/har diabetes.
Når vi går gravide så er det baby i magen sitt beste lege/jordmor går for og jeg vil derfor sterkt anbefale alle som blir anbefalt å ta denne testen om å gjøre det.
Det tar 2 timer av ditt liv og kan gjøre at du får et bedre svangerskap den siste tiden

Og har du det så godt du kan så har baby det så godt hun/han kan

[/QUOTE]
Jo, da. Takk, men jeg kan om diabetes og om hvordan kroppen reagerer. Jeg følger med. Har ei nær venninne, samt hatt mange pas med diabetes.
Jeg følger med på urinprøver og fastende blodsukker.
Er sykepleier og har vært det i mange år. Har bred erfaring. Så jeg er ikke bekymret for diabetes.
Jeg velger å ikke ta det fordi jeg har kontroll på min egen kropp.
Jeg sier ikke at andre ikke skal gjøre det. Jeg har valgt å ikke ta det.
Har veldig god oppfølging pga andre ting, så føler meg påpasset.
Og jeg kan best om min kropp. Hatt kroppen i 40 år.
Jeg hadde aldri nektet hvis jeg hadde den minste følelse på at det kunne gå ut over babyen i magen.
Alt det beste for babyen min, men jeg har kontroll på mine blodprøver, og blodsukker. Så jeg har ikke behov.
Tar heller andre kontroller.
Andre kan gjøre som de vil.