Glemte å få blå resept - mulig å få tilbakebetalt?

Rosa Mirabella

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Januarlykke 2020
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Hei :) Jeg har hentet ut medisin til babyen på vanlig resept, men dette er en medisin som jeg mener hun skulle hatt blå resept på(jeg glemte å spørre legen om å få den på blå resept). Er det noen mulighet for å få tilbakebetalt? Evt returnere, og få ny på riktig resept? Vi har ikke begynt på den enda, da hun har litt igjen på forrige flaske.
Noen med erfaring?

Aner ikke helt hvordan det er når dere har henta den ut da. For når de hadde gjort feil her la jeg merke til det i kassen og nekta å betale. Uten resept var prisen rundt 4000 kr. Med resept 100 kr liksom :p Da ringte de ut til sykehuset for å forhøre seg og da sa de på tlf de hadde tulla og jeg skulle ha på blå resept. Så da sendte de over bare en ny så jeg fikk det som jeg ville.

Skader jo ikke gå tilbake og evnt høre?

Jeg har fått det en gang. Jeg ringte legen og hun sendte ny resept og jeg fikk penger tilbake av apoteket.
så godt å høre :) Jeg får prøve jeg og, verdt et forsøk :)

Tusen takk til dere som svarte :)

Hei :) Jeg har hentet ut medisin til babyen på vanlig resept, men dette er en medisin som jeg mener hun skulle hatt blå resept på(jeg glemte å spørre legen om å få den på blå resept). Er det noen mulighet for å få tilbakebetalt? Evt returnere, og få ny på riktig resept? Vi har ikke begynt på den enda, da hun har litt igjen på forrige flaske.
Noen med erfaring?

Det er veldig opp til apoteket da vi ikke har lov til å ta rertur på utleverte pakker, men siden det er sammen person som får den tilbake pleier det å gå greit de stedene jerg har jobbet. Men veldig viktig at du får en ny resept fra legen så ført som mulig da det er lettere å fikse slike ting med en gang. Be eventuelt om å få snakke med farmasøyt eller apoteker hvis den som hjelper deg på apoteket krangler.

Du må få ny resept for å få penger tilbake. Kanikke returnere medisinen. Hva slags medisin er det?

Ring legen. Du skal få det returnert av HELFO. Ikke helt sikker på fremgangsmåten men det skal legen vite.

Back
Topp