glemt p-pille

amirah78

Andre møte med forumet
Hei. Bare lurer på en ting. Begynte på p-pillen(Yasmin) igjen etter tablettfri uke på tirsdag denne uken(2/10-18)
Husket pillen til samme tid tirsdag,onsdag og torsdag.
Glemte pillen fredag og lørdag og oppdaget ikke dette før det var tid for og ta søndagens pille.
tok derfor fredag og lørdags pillen ved 20 tiden og dagens pille ca en halvtime senere.
Hadde ubeskyttet samleie senere på søndagskvelden.
Kan jeg da nå være gravid?
 
Hei,

Du hadde post denne tråden din under "Nettmøter med Volvat", Vi har ikke startet opp med nettmøter med dem enda, derfor flytter jeg tråden din over til generelt :)
 
Dersom man glemmer en eller flere piller må man bruke annen prevensjon de neste 7 dagene for å være helt sikker på å ikke bli gravid
Man skal heller ikke ta de pillene man har glemt.

Så ja du kan ha blitt gravid, er nok ikke store sjansen for det, men det kan ikke utelukkes heller
 
Alltid en mulighet, stort sett er man trygg om man tar regelmessig
 
Litt ulikt for de ulike merkene (se pakningsvedlegg), men generelt er sjansen minimal hvis man har glemt en pille, men den øker hvis man har glemt to piller. Da er nødprevensjon en god ide hvis man har hatt ubeskyttet sex. Man må også bruke annen prevansjon de neste 7 dagene.
Man skal ta den glemte pillen så fort man husker på den, men man skal ikke ta to samtidig. Går det mer enn et døgn siden du har glemt pillen skal den kastes og man skal bare ta dagens pille til vanlig tid.
 
«Jo flere glemte tabletter på rad, jo større er risikoen for at prevensjonseffekten er redusert. Risikoen for å bli gravid er størst dersom du glemmer å ta tablettene på starten eller på slutten av brettet.»
 
Du kan ha blitt gravid men sannsynligheten er nok veldig liten. :)
 
Grunnen til at jeg spør er fordi det er snart 11 år siden jeg var gravid sist og da var det planlagt.
Ingenting feil med å stille spørsmål. Forumet er til for at vi skal kunne hjelpe hverandre. Som nevnt ovenfor er sjansen for at du er blitt gravid veldig liten. En test om to uker vil kunne gi deg svaret. Og til neste gang: glemmer du noen piller og virkelig ikke vil bli gravid så er det beste å bruke beskyttelse de neste syv dagene.
 
Er jo alltid en sjanse, men sannsynligheten er liten.. da har du maks uflaks tenker jeg
 
Back
Topp