Glemmer at jeg er gravid

MusikkNurket

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Så.. Get this.. Jeg åpnet et skap på badet på søndag ettermiddag (altså rundt 13.00) og når jeg plutselig så etuiet med menskoppen min i så gikk det plutselig opp for meg at jeg er gravid... Jeg hadde ikke tenkt på det hele morgenen og det kom over meg som en bølge og etterpå måtte jeg bare sette meg ned og tenke over hvordan i all verden jeg kunne "glemme" det...

Nå er jeg i uke 14 (første barn) og jeg føler meg nokså bra og jeg kjenner jeg har en litt hardere mage enn den myke jeg pleier å ha. De tidlige symptomene er borte og det har ikke vokst noe som er synlig enda....

Er det slik det er på denne tida for andre også?
Jeg hadde mer tro på at jeg var gravid tidligere i svangerskapet, men nå føler jeg det bare var en drøm. Jeg har også fortsatt en måned igjen til OUL
 
Jeg var overrasket over hvor ofte jeg kan glemme det, selv nå som jeg er halveis, rund og kjenner masse spark t.o.m. utenpå! :hilarious:
Det er nok noe med det å bli kvitt de symptomene man gjerne slet med i 1. trimester, varte litt lenger for meg da, men nå føles kroppen min relativt normal ut.
Man kan jo ikke tenke på det hele jævla tiden i 9 mnd, man har jo annet å tenke på også :p
 
Akkurat sånn har jeg det også. Men det er like mye hverdagen som gjør at jeg ikke har tid til å tenke på det hele tiden. Og som du sier så er det jo ikke så mange symptomer lenger. Måtte faktisk høre med doppler igår nettopp pga det. Men tenker det egentlig er greit, er jo lenge igjen, så får man heller bli positivt overrasket når man kommer på det igjen :laughing002:)
 
Tror det er litt vanlig at man «glemmer» at man er gravid i denne perioden. :laughing002 De fleste er kvitt kvalmen og andre symptomer som en syntes var litt pes i starten og man kjenner at energien har kommet tilbake og man føler seg litt sånn som man gjorde før man ble gravid. Og bra er det, tenker jeg. Man er ofte i gravidbobla og litt pause fra den er jo bare fint. Du kommer nok mer enn fort nok inn i den igjen skal jeg love deg:joyful::dance018
 
Jeg har vel ikke glemt at jeg er gravid. Men jeg tenker absolutt ikke på det 24 timer i døgnet :playful: har nok av ting som skjer på jobb og hjemme med 3 åringen at det ikke er noe jeg har tid til å tenke på hele tiden. Men er vel aldri helt glemt heller. Hjelper jo absolutt at formen er bedre. Men merker og husker det veeeeldig godt når jeg triller guttungen opp den bratte bakken her på ettermiddagen, for er så andpusten om dagen :hilarious: tåler ikke noe form for fysisk aktivitet før jeg puster og peser som en gal.
 
Gravid med nr 3 her nå og har det akkurat likedan har såpass mye å gjøre på jobb og med en på 6 og ei på 3 hjemme samt en samboer som er på reise i et par uker med jobb, blir det lissom ikke til at jeg rekker tenke så mye på det før jeg legger meg om kvelden og kjenner kula
 
Her også! Enda jeg har lette bekkenproblemer, tisser konstant og er kronisk sulten.
Har begynt å kjenne bevegelser og det er de gangene jeg kommer på at, jøss jeg er gravid.

Jeg har ikke fortalt nyheten til så mange heller, fordi jeg føler at jeg lyver når jeg forteller om det.. haha.
Jeg foretrekker heller dette da, forrige gang var jeg så kvalm og nedsatt at jeg vurderte om jeg i heletatt orket å gå gravid.
 
Her også! Enda jeg har lette bekkenproblemer, tisser konstant og er kronisk sulten.
Har begynt å kjenne bevegelser og det er de gangene jeg kommer på at, jøss jeg er gravid.

Jeg har ikke fortalt nyheten til så mange heller, fordi jeg føler at jeg lyver når jeg forteller om det.. haha.
Jeg foretrekker heller dette da, forrige gang var jeg så kvalm og nedsatt at jeg vurderte om jeg i heletatt orket å gå gravid.
Det føler jeg også på en måte. Selv om jeg er over 12 uker og alt ser bra ut på bildene så føler jeg ikke for å annonsere det konstant for jeg føler at andre kanskje tror jeg er oppmerksomhetsssyk. Det er litt rart også for jeg har jobbet mange år med å ikke tenke på hva andre tenker :hungry: men men.. Slik er det vell bare
 
Bare vent til du glemmer ungen, som du nylig har lagt i barnevognen for å sove, for å ta en trilletur ned på butikken.
Når du kommer på butikken merker du at noe mangler, og husker plutselig på at ungen ligger i barnevognen utenfor huset :facepalm:

..det gjorde nemlig moren til venninnen min for 35år siden. Heldigvis lå hun i vognen å sov så søtt når mammaen kom heseblesende tilbake :smiley-ashamed004
 
Men fra spøk til alvor, det er nok litt hormoner som klusser med både gravidhjernen. "Ammetåke" finnes for gravide også, men husker ikke helt hva det het :happy:
 
Back
Topp