det gjelder jo uansett bare de som har vært gift. Så samboende kan fortsette å hevne seg så mye de vil. Det er vel ikke rettferdig?
det burde gjelt alle foreldre ja ikke bare de som er gift...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
det gjelder jo uansett bare de som har vært gift. Så samboende kan fortsette å hevne seg så mye de vil. Det er vel ikke rettferdig?
ORIGINAL: Hormonella Olsen
ORIGINAL: Lille Rosindet gjelder jo uansett bare de som har vært gift. Så samboende kan fortsette å hevne seg så mye de vil. Det er vel ikke rettferdig?
ORIGINAL: new louis
si meg hvorfor blir du sint?
Syns du ikke mor og far har lik rett på sitt barn ? syns du det er rett at mor eller far skal kunne flytte 100 mil unna den andre og skille barn fra den andre parten? fordi det passet h*n best?
Syns den nye loven er super så får man stoppet alle hevnlystige mødre og fedre fra og skille sine barn fra den andre foreldren.
og jeg håper denne reglen gjelder likt for alle foreldre ikke bare gifte.
og til trådstarter igjen hvorfor syns du reglen er så ille mener du at du skal kunne ta ungen som det passer deg?
Må signere her.
For om jeg setter meg inn i en tenkt situasjon der jeg og sambo gikk fra hverandre og han hadde omsorgen, vil jeg si at den nye loven ville føltes veldig betryggende i forhold til at han ikke kunne tatt med snuppa å flytta til andre enden av landet uten mitt samtykke.
Og er mange "stygge" brudd rundt forbi, med hevngjerrige parter som bruker barna for å ramme motparten. Som ved å flytte langt bort.
ORIGINAL: *MissMaya*
tror bare ikke staten klarer å skille de hevngjerrige fra de som bare vil barnas beste og jeg tror heller ikke at barna har så godt av en psykisk syk far eller narkoman f.eks.
ja skulle tro det ik sant? men ble tvunget til å gjennomføre samvær m far og det endte med at han skar over pulsårene sine med jentungen på fanget. fikk seg en smekk for det,men har nå lov å ha samvær uansett. helt latterlig
[/quote
Ville aldri satt mine barn bort til barnefar som var/er suicidal. Skulle ikke vært lov uten oppsyn i det minste..
Det kan være en ide å sette seg inn i lovforslaget før du kommer med situasjoner som er totalt uaktuelle.
Lovforslaget sier at i konfliktsituasjoner, skal det megles, og en som er med på meglingen kan la deg flytte, om situasjonen er best slik.
Og om du som mor fortsatt lar en narkoman far ha omsorg for barnet, bør du ikke ha omsorg i det hele tatt uansett, og dermed kan du flytte hvor du vil. Alene.
OM du vil flytte, la oss si til nornorge og barnefar bor i oslo. De fleste grunner til at folk flytter langt, er nye pappaer, de finner som bor langt unna, og i en del tilfeller ny, bedre jobb.
DU vil ha det bedre, DU vil ha en karriere, DU vil leve med ny mann.
Men sfar og barn får fint følge deg, fordi DU vil.
Jeg synes denne loven sørger for å stoppe superegoistiske foreldre, som ike bryr seg om andre enn seg selv.
Alle andre som har fornuftige grunner til å flytte, får høyst sannslynlig til en ordning.
Og, JA! det vil være noen som faller utenfor. Men langt ferre enn de barna som er skadelidende i dag.
ORIGINAL: LissiMiss
ja skulle tro det ik sant? men ble tvunget til å gjennomføre samvær m far og det endte med at han skar over pulsårene sine med jentungen på fanget. fikk seg en smekk for det,men har nå lov å ha samvær uansett. helt latterlig
[/quote
Ville aldri satt mine barn bort til barnefar som var/er suicidal. Skulle ikke vært lov uten oppsyn i det minste..
nei er jo det jeg sier,det norske rettssystemet fungerer ikke alltid!! så hvorfor skal han få herske over livet mitt da?
Norsk rettsystem er ofte bare en stor vits. Ikke bestandig barnets beste blir opprettholdt. Og dette er jo ikke til barnets beste..
ja jeg får bare håpe at dere aldri havner i en situasjon der barnefar nekter dere å flytte. tror dere ikke barnet vil lide om mor/far er fortvilet over at de ikke kan flytte( tenker da på seriøse grunner) og barnefar bare er ute etter å lage helvete?
hva med fedre som aldri har stilt opp for barnet eller brydd seg? skal han virkelig få bestemme hvor mor skal bo?