glem det

x1x*MissMaya*

Forumet er livet
borte

nå er linken ok[:)]

fdza

med tanke på barna,så er det flott....synst jeg!
tenk da...kjipt å måtte pendle halve Norge for å besøke noen av sine foreldre.
Det er min mening[:)]

si meg hvorfor blir du sint?
Syns du ikke mor og far har lik rett på sitt barn ? syns du det er rett at mor eller far skal kunne flytte 100 mil unna den andre og skille barn fra den andre parten? fordi det passet h*n best?

Syns den nye loven er super så får man stoppet alle hevnlystige mødre og fedre fra og skille sine barn fra den andre foreldren.

og jeg håper denne reglen gjelder likt for alle foreldre ikke bare gifte.

og til trådstarter igjen hvorfor syns du reglen er så ille mener du at du skal kunne ta ungen som det passer deg?

poff

ORIGINAL: *MissMaya*

ORIGINAL: astrone

joda,er enig for barnas skyld såklart..men hva med situasjoner der f.eks mor som har daglig omsorg ikke får seg jobb på plassen hun bor,eller trenger en ny start,og så sitter far og enda er bitter over bryddet eller pga en ussel krangel og så bestemmer seg for å nekte. så tvinger han mor til å bli sosial klient eller verre. syns ikke noen skulle kunne nekte meg å flytte hvis det var det jeg ville. helt sykt

da får du flytte og la barnet bli for det er ditt valg rett og slett barnet skal ikke lide for din skyld.

Jeg syns ikke det er så ille jeg!
Det er faktisk barna det går utover om man flytter langt fra hverandre.

Dattern til fetteren min må ta fly hver gang hun skal ha pappatid. Det er jo ikke akkurat kult å måtte fly bare for å skulle møte sin egen far.

Og det handler jo bare om at eksen må være enig i flyttinga, og stort sett klarer man vel å komme til en enighet.

poff

helt enig!!!

ORIGINAL: new louis

joda,er enig for barnas skyld såklart..men hva med situasjoner der f.eks mor som har daglig omsorg ikke får seg jobb på plassen hun bor,eller trenger en ny start,og så sitter far og enda er bitter over bryddet eller pga en ussel krangel og så bestemmer seg for å nekte. så tvinger han mor til å bli sosial klient eller verre. syns ikke noen skulle kunne nekte meg å flytte hvis det var det jeg ville. helt sykt

da får du flytte og la barnet bli for det er ditt valg rett og slett barnet skal ikke lide for din skyld.

Eller så kommer det jo opp i en domstol, og der vil de jo ta hensyn til slike fakter!
Vil tippe at det er både fordi ikke hevngjerrige foreldre skal flytte fra den andre parten, men hevngjerrige foreldre får nok ikke lov å nekte andre å flytte bare "fordi det passer sånn"

poff

sign!

hvi
jeg syns ikke noe om at min eksmann som er narkoman skal få kunne bestemme at jeg må bo i nærheten av han. hva med fedre/mødre som er voldelige? skal de få bestemme at mor/far ikke skal få flytte?

hvis ud leste hele artikkelin så stod det at hvis dere var uenig, ble det mekling eller evt en domstol... hvis mor/far er narkoman/voldelig osv.. trur jeg nok du vil vinne i en slik sak!

så jeg skal da måtte la mitt barn være igjen hos en narkoman far som er voldelig og ikke klarer å ta seg av seg selv? eller skal barnevernet ta over omsorgen? fortell meg hvordan det kan være det beste for barnet

hvis det er tillfelle så har han vel ikke noe omsorg i det hele tatt???

poff

poff

si meg hvorfor blir du sint?
Syns du ikke mor og far har lik rett på sitt barn ? syns du det er rett at mor eller far skal kunne flytte 100 mil unna den andre og skille barn fra den andre parten? fordi det passet h*n best?

Syns den nye loven er super så får man stoppet alle hevnlystige mødre og fedre fra og skille sine barn fra den andre foreldren.

og jeg håper denne reglen gjelder likt for alle foreldre ikke bare gifte.

og til trådstarter igjen hvorfor syns du reglen er så ille mener du at du skal kunne ta ungen som det passer deg?

Må signere her.
For om jeg setter meg inn i en tenkt situasjon der jeg og sambo gikk fra hverandre og han hadde omsorgen, vil jeg si at den nye loven ville føltes veldig betryggende i forhold til at han ikke kunne tatt med snuppa å flytta til andre enden av landet uten mitt samtykke.
Og er mange "stygge" brudd rundt forbi, med hevngjerrige parter som bruker barna for å ramme motparten. Som ved å flytte langt bort.

poff

jo men hva slags regelverk skal beskytte mor/far med omsorg mot voldelige ekser,hevngjerrige ekser etc? hvem skal hjelpe dem? for det er en kjennsgjerning i dette landet at den norske domstolen ikke fungerer likt for alle

hvis eksen din er voldelig så har du vel kanskje anmeldt ham allerede det burde du iallefall hatt gjort...  og nå er det nok ikke disse tilfellene det er flest av her i landet, flere tilfeller der mor/far flytter langt vekk for å ta hevn som flere her har sagt, og det er ikke rettferdig for verken barnet eller eller den forelder som sitter igjen!!!!  hva om det var motsatt vei at det var barnefaren som tok ungen å flytta og du satt igjen!!! (men nå er selvfølgelig ditt tilfelle litt værre enn andres da..)

Back
Topp