Gleder og bekymringer

Høstdrøm

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Hva er dine gleder og bekymringer?

Jeg fant ut at jeg var gravid idag, og er så glad. Vi har hatt ønske om to tette, og siden det tok en stund sist gang så startet vi å prøve litt smått. Det klaffet tydeligvis første gang med denne spiren <3 Så takknemmelig for å være gravid!

Bekymring: Måtte ta engangsstønad siden jeg har vært student og akkurat ferdig utdannet da jeg hadde termin. Har derfor ikke hatt rett på foreldrepenger med dette barnet + mannen har ikke fått permisjon. Nå er barnet 7 mnd, og jeg er gravid igjen. Hun har fått barnehageplass fra august, og og jeg har mest sannsynlig fått jobb fra da. Men om jeg må ut i permisjon i oktober rekker jeg ikke å jobbe meg opp til foreldrepenger denne gangen heller :(
 
Hva er dine gleder og bekymringer?

Jeg fant ut at jeg var gravid idag, og er så glad. Vi har hatt ønske om to tette, og siden det tok en stund sist gang så startet vi å prøve litt smått. Det klaffet tydeligvis første gang med denne spiren <3 Så takknemmelig for å være gravid!

Bekymring: Måtte ta engangsstønad siden jeg har vært student og akkurat ferdig utdannet da jeg hadde termin. Har derfor ikke hatt rett på foreldrepenger med dette barnet + mannen har ikke fått permisjon. Nå er barnet 7 mnd, og jeg er gravid igjen. Hun har fått barnehageplass fra august, og og jeg har mest sannsynlig fått jobb fra da. Men om jeg må ut i permisjon i oktober rekker jeg ikke å jobbe meg opp til foreldrepenger denne gangen heller :(

Så fantastisk at det klaffet for dere så kjapt denne gangen da! Penger er alltid en kjedelig bekymring å ha, tenkte jeg ville komme med noen oppmuntrende ord i forhold til det

- Tenk så mye utstyr dere allerede har som kan brukes opp igjen! Har selv en 3-åring, og ser virkelig fordelen av at man slipper å kjøpe ALT denne gangen! Det er også mye fint som gies bort/selges billig på finn eller facebook.
- Kanskje dere kan ha rett på redusert foreldrebetaling i barnehagen? Sjekk opp med kommunen du bor i!
- Har dere noe dere kan selge og få inn litt penger på?
- Det er utrolig hva man klarer hvis man er innstilt på det. Med første var jeg lærling og fikk foreldrepenger, men det var jo bare snakk om «småpenger». Det gikk helt fint! :Heartred

Mine bekymringer er vel egentlig:
- At noe skal gå galt/være galt med barnet
- Fordommer fra andre i forhold til alder (er 22 år og venter nr. 2, blir 23 i sommer).
- At jobben er veldig avhengig av meg, så gruer meg til å fortelle om graviditeten/en evt. sykemelding som måtte komme.
 
åhh takk, det hjalp :Heartred selvsagt er det jo mest viktig at barnet i magen har det bra, og at vi som familie har det fint sammen :)

Fordommer ja.. Håper du greier å kose deg selv om folk mener mye om det:) Selv er jeg 24 og skal ha nr to. Mange kommer til å reagere mtp at jeg har vært student og ikke har fått starta i jobb enda. Irriterende, for jeg og mannen vet at det kommer til å gå fint :)
 
Back
Topp