Gleder meg...

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Da har minste kommet i tidlig trassalder allerede, lært å åpne lekegrind og andre "hemmelige" åpninger osv. Så merker jeg gleder meg til å løpe etter minste, med lillebror hengende i puppen! Hi hi! :-)
Heldigvis er eldste stor, og kan hjelpe litt. Men viktig at hun også får være barn.

Flere som får det hektisk?

Hehe kjenner meg igjen. Her er det multitasking, ammer mens jeg rydder og lager mat osv, hehe. Har en som akkurat har fylt 2 og en som ble 4 i april. 2 åringen begynner i barnehagen først i august:D ganske så annerledes med nr 3 enn når første kommer ja. Men selv om det er mer å gjøre er jeg mer rolig nå:)

Hehe kjenner meg igjen. Her er det multitasking, ammer mens jeg rydder og lager mat osv, hehe. Har en som akkurat har fylt 2 og en som ble 4 i april. 2 åringen begynner i barnehagen først i august:D ganske så annerledes med nr 3 enn når første kommer ja. Men selv om det er mer å gjøre er jeg mer rolig nå:)
Så godt å høre! :-)
Min blir 2 år, men både vi og barnehagen ser jo at hun blir mer bestemt, liker ordet "nei", tester grenser osv... Hun trommer og stryker på magen, men "nei", det er ingen baby der....

Ble det mye sjalusi hos dere?
Får du tid til alle på fanget osv?

Jeg er usikker på om vi skal sende minste i barnehagen eller ikke de første dagene. Enten blir hun vel sur på baby fordi hun ikke får leke i barnehagen, ellers blir hun sur på baby fordi han får være hjemme med kos, mens hun må i barnehagen. Hmm...

spør hun om hun vil i bhg, fra dag til dsg tenker jeg ;) - de fleste skjønner hva det vil si selv om de "bare" er to år :)
Ja, det er nok lurt! :)
Hun skjønner jo hva vi spør om.

Men her kan hun si "nei" når vi forteller at vi skal til barnehagen, og når vi er framme kan hun ikke vente med å komme inn tidsnok! Hi hi!

Men er nok lurt å spørre uansett.
Takk for tips! :)

Så godt å høre! :-)
Min blir 2 år, men både vi og barnehagen ser jo at hun blir mer bestemt, liker ordet "nei", tester grenser osv... Hun trommer og stryker på magen, men "nei", det er ingen baby der....

Ble det mye sjalusi hos dere?
Får du tid til alle på fanget osv?

Jeg er usikker på om vi skal sende minste i barnehagen eller ikke de første dagene. Enten blir hun vel sur på baby fordi hun ikke får leke i barnehagen, ellers blir hun sur på baby fordi han får være hjemme med kos, mens hun må i barnehagen. Hmm...

Det er litt sjalusi med 2åringen, for henne er det viktig å føle hun kan hjelpe til og være med på det som skjer med babyen. Så hun er med på bleieskift og vil være med å trøste og synge osv. Nå går jo ikke min i barnehage enda, men jeg ville holdt min datter hjemme den første tiden så hun ikke følte seg til sidesatt, men det trenger ikke å være det beste for andre.

Jeg merket fort i begynnelsen da vi kom hjem at jeg hadde for få hender og fang, men jeg prøver så godt jeg kan å gi ekstra mye oppmerksomhet til storesøskene når jeg må amme lille og slikt.
Og det går seg til, merker sjalusien er mindre allerede og lillemor er to uker :)

Er hektisk, ja, med en treåring i trassalder som oppfører seg som en superhormonell tenåring. Raserianfall, smelling med dører, kjefting og tomme trusler, og alt det kommer fra henne! :P En kan ikke følge opp alle kampene heller når lillebror ligger og gråter i vuggen sin, og så er man jo litt fastlåst når en sitter og ammer. Takk og lov for at søsteren min er på besøk og hjelper til!

Sjalusien var verst den første uka. Nå er det bare vanlig trass. :P

Kommer nok til å sende begge i barnehagen (3 og 5 år) når lillesøster kommer, men de får kortere dager. Tror det er viktig for dem å holde på rutinen litt, og lurt for meg å pappa å få puste ut litt sammen. Og så tenker jeg det blir stas å fortelle om alt i bhg, og at kanskje lillesøster får bli med på hentinga :)

Her sendes begge i barnehagen noen timer hver dag ( 2 og 5 år). Der koser de seg med sine rutiner og mannen og jeg og babyen får tid til å slappe av å sove hjemme alene. Kjenner det er godt!

Back
Topp