Gleder meg så til jul!!

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg gleder meg så til jul i år! Til å pynte hele huset med juleting, finne juletre, gå på kjøpesenteret der de spiller julemusikk, være sammen med familien min, og feire jul for første gang med vår egen lille familie, spise god mat og bare kose oss!!
Jula våres i fjor var helt forferdelig, dattera vår døde 31. November og jeg gadd ikke pynte en døyt til jul. Lå på sofaen mesteparten av tiden og bøe kvalm da folk fortalte meg at i jula skulle vi være glade og lykkelige å bla bla bla. Skjønner nå at det som skjedde var det beste for vår lille jente, men det var alikevel helt feil og det skulle jo aldri skjedd.
Nå får vi en bedre jul iallefall, og skal være takknemmelige for det.

Gleder meg!

Oi! Da forstår jeg godt at feiringen i fjor på ingen måte ble en hyggelig stund for deg og dine!

Jeg deler ditt engasjement med julen, den har alltid vært magisk hjemme hos oss, og det skal den være i år også :) Veslegutt fikk oppleve nissen i fjor og ble helt henrykt, så han gleder seg maks! :) :) :)
Jeg skal bestille en del fra panduro denne uken, slik at jeg kan pusle litt med julepynt til treet i desember. Jeg har kjøpt minimalt til treet vårt, laget det meste selv! Det er stas det :)

Lager lister over julegaver nå :) hihihi :)

Uff, kondolerer så masse :( Da satser vi på at julen i år blir akkurat like magisk som du ønsker :) Gleder meg masse selv, elsker julen!!:) I tillegg skal vi ha guttene dette året, noe vi ikke hadde i fjor, så da er alt perfekt! :)

Uff forferdelig og høre :( Skjønner det ikke ble noen koselig jul da.

Gleder meg masse til jul selv, har alltid elsket julen og nå blir den jo helt perfekt med baby <3

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Hvordan har dere det i julen? Har dere noen spesielle tradisjoner ol? Og har dere rød eller hvit jul?

Flere som gleder seg ja:D Her får jeg familien min over denne julen, og det feires i nytt hus:D Og drømmer om vakreste Oliver James i nissedrakten sin:D Her er det mest rød jul, men har hvitt kunstig juletre da:D
Pga.mannen er ekte Bergenser blir det selvsagt pinnekjøtt:D Men har medisterpølser og medisterkaker ved siden av.

Julen er min favoritt del av året ;) her hos oss har vi rød jul ;) Gleder meg helt vilt allerede ;) Kjenner det er deilig at sommeren sakte men sikkert takker for seg og vi går mørkere tider i møte ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Forstår deg godt med tanke på både ifjord og iår :) er trist at dere måtte oppleve det dere gjorde:( men heldigvis har dere bedre og gode tider i vente :D

Jeg gleder meg også veldig mye :D
Også har vi laget en tradisjon hvor vi pynter juletreet på bursdagen til min eldste datter, som har bursdag 12.12 :)
Og jeg holder på å brodere en julestrømpe til minste mor, siden jeg har gjort det til største jenta :D

Har foresten en blanding av rød og hvit jul:P hadde hvitt juletre med røde kuler for eks. :D

★Sender fra pipe-gjøken★

Jeg synes det er flott at du klarer å glede deg over julen selv om den i fjor ble vond. Ikke alle som klarer det, og det er så synd. Der har du en veldig positiv egenskap.

Gleder meg helt villt til jul selv. Jeg har alltid elsket jula, vært et julemenneske ut av en annen verden, men feiringen har vært så amputert de siste årene fordi de eldre har gått lei og vi da har vært mye alene bare oss to. Så det skal bli så fantastisk i år, hele familien samlet (begge sider) og lille Oliver Tobias. Kan nesten ikke vente!

Ufattelig trist, men for et under å ha en ny liten en på vei og klare å glede seg til jul!!

Jeg gleder meg også til jul, vi skal være hjemme bare oss fem i familien i år for første gang, litt rart å være så få - bare oss, men jeg gleder meg veldig!! Tror vi skal få det veldig fint :) Pinnekjøtt og tre fra egen jord er et must, juleverksted med ungene og pynting og julebakst sammen.... Åååå, nå gleder jeg meg ennå mer!!

så forferdelig trist at det ble slik:-( har selv aldri opplevd og miste et barn og kan ikke sette meg inn i den smerten, men mistet min bror i september i 2005 og det ble en merkelig jul, mildt sagt... og svigerfar døde brått og uventet i september 2010...

men både jeg og sambo elsker julen og gleder oss som små unger hvert år :-) nå blir det jo også morsommere og mer fantastisk jo eldre gutten vår blir og jo mer han skjønner av det og nå etter hvert vil huske :-)

her er det rød jul som vi er vokst opp med og litt tradisjoner fra min barndom og litt fra sambo sin barndom :-)

Skjønne veldig godt at du glede meg tel denna jula <3
Sku bærre mangle at ikkje du og sku få lov å ha ei fin jul, det fortjene du <3

Her e det rødjul som gjelder :)
Vi har førjulsgrøt hos søster (hele familien) alt etter hvordan dag som passer best(mange i familien som jobber turnus + at vi tilpasser det når bror har barna sine), men er sånn rundt 22.12!
Julaften er det kirkegårdsbesøk og pinnekjøtt middag som er tradisjonen!

Julen i år har jeg blanede følelser for, blir min første jul uten pappa, han døde 10.januar og sist jul var ganske absurd... Har et stort ønske om å feire lamme mamma i år, men bror har barna sine så vet ikke hvordan det blir!
Åsså kommer vell svigerfar å han er en mann som for tiden går meg meget mye på nervene....

Huff, så trist med datteren deres <3 Skjønner godt at det ble vanskelig å feire julen på samme måte, men det er kjempebra at du klarer å glede deg i år når mini skal feire sin første jul :-)

Jeg er skikkelig juleentusiast! Elsker generelt tradisjoner og høytid, og julen er min favoritt :D Har feiret jul i eget hus et år før, så dette året blir andre gangen vi feirer julen her hjemme. Vet ikke om det kommer flere enn oss tre og hunden, men har sagt til all familie at de som ønsker er hjertelig velkommen :-) Her har vi hvit jul med en touch av rødt ;-) Prøvde helt hvit jul, men merket fort at det røde, nostalgiske fra barndommen manglet.. Så juletre, lys og en del pynt går i hvitt og sølv, så har vi en del nisser og andre smådetaljer i rødt :-)

Ellers er det ribbe som er mattradisjonen i min familie, men siden jeg har en svenskfinsk samboer må vi ha juleskinke og en del andre småretter fra Sverige/Finland også. Ser ut til at barnedåpen blir lagt til julen (har mye famliie som bor langt unna, eller studerer i utlandet, så da er det enklest å ha den i julen når alle likevel skal hit). Så da må jeg planlegge den også :D

så forferdelig trist at det ble slik:-( har selv aldri opplevd og miste et barn og kan ikke sette meg inn i den smerten, men mistet min bror i september i 2005 og det ble en merkelig jul, mildt sagt... og svigerfar døde brått og uventet i september 2010...

men både jeg og sambo elsker julen og gleder oss som små unger hvert år :-) nå blir det jo også morsommere og mer fantastisk jo eldre gutten vår blir og jo mer han skjønner av det og nå etter hvert vil huske :-)

her er det rød jul som vi er vokst opp med og litt tradisjoner fra min barndom og litt fra sambo sin barndom :-)
Å huff, det må være forferdelig!!
Det er så vondt å miste noen nære, men desverre så er det slik noen ganger :(

Skjønne veldig godt at du glede meg tel denna jula <3
Sku bærre mangle at ikkje du og sku få lov å ha ei fin jul, det fortjene du <3

Her e det rødjul som gjelder :)
Vi har førjulsgrøt hos søster (hele familien) alt etter hvordan dag som passer best(mange i familien som jobber turnus + at vi tilpasser det når bror har barna sine), men er sånn rundt 22.12!
Julaften er det kirkegårdsbesøk og pinnekjøtt middag som er tradisjonen!

Julen i år har jeg blanede følelser for, blir min første jul uten pappa, han døde 10.januar og sist jul var ganske absurd... Har et stort ønske om å feire lamme mamma i år, men bror har barna sine så vet ikke hvordan det blir!
Åsså kommer vell svigerfar å han er en mann som for tiden går meg meget mye på nervene....
Huff, første julen der det mangler noen er vond :( Håper du får en så god jul som mulig likevel, selv om det merkes på en spesiell måte slike dager.
Kan ikke du og broren din feire sammen med mammaen din? Skjønner deg mtp svigerfar, kjett da det blir litt ødelagt av slike :p

Hos oss så står vi opp tidlig på morgenen og spiser julestrømpe og ser på barne tv (litt barnslig enda :p ) til langt på dag, og er nede hos mamma og pappa (de bor 20 m unna oss) så reiser vi vel med de aller siste julegavene. På ettermiddagen/kvelden er vi på kirkegården og i år får vi se an julegudstjenesta. Syns det er litt koselig, men kanskje ikke like greit med en baby på 3 mnd. Så tror jeg at vi skal spise ribbe, kjøttkaker og julepølse med mamma og de og pakke opp julegaver. Så kanskje ta kaffen hos oss, med evnt svigerforeldrene også. Vi har riskrem til dessert og kaffe til dessert.

Og vi skal ha rød jul :) Gleder meg :)

Huff, første julen der det mangler noen er vond :( Håper du får en så god jul som mulig likevel, selv om det merkes på en spesiell måte slike dager.
Kan ikke du og broren din feire sammen med mammaen din? Skjønner deg mtp svigerfar, kjett da det blir litt ødelagt av slike :p

Mulig bror kan komme til oss å feire jul (vi drar ikke dit)....
Bor ikke så veldig lagt fra hverandre, men jeg gidder ikkje dra me alle tre barna til han ( og vi har bedre plass)!
Svigerfar er her nå også (han bor i Oslo så når han kommer er han liiiiiitt for lenge i mine øyne)....

Ja det er noe me sånne merkedager og høytider, julen med pappa i fjor ble veldig spesiell.... Han var veldig dårlig (hadde kreft)

Mulig bror kan komme til oss å feire jul (vi drar ikke dit)....
Bor ikke så veldig lagt fra hverandre, men jeg gidder ikkje dra me alle tre barna til han ( og vi har bedre plass)!
Svigerfar er her nå også (han bor i Oslo så når han kommer er han liiiiiitt for lenge i mine øyne)....

Ja det er noe me sånne merkedager og høytider, julen med pappa i fjor ble veldig spesiell.... Han var veldig dårlig (hadde kreft)
Nei, skjønner du ikke gidder det, jeg gidder ikke med en en gang :p haha! Men det er fordi jeg syns det er slitsomt å først drasse alle pakkene inn i bilen, så inn til svigers, så ut i bilen igjen og inn til oss + babyen da det er så kaldt. Og jeg vil helst ikke til de heller :p mue bedre å være hos mamma å pappa :p

Åh, stakkars deg! Er så glad jeg ikke har svigerforeldrene over mange dager, jeg hadde tørna! Kan ikke mannen din si det? :p Eller det er vel ikke så lett..

Huff, kreft er en fæl sykdom. Vondt at de som vet med sikkerthet at de skal dø, ikke kan få dø fort så de slipper smertene og alt som følger med sykdommen. Det må ha vært forferdelig vondt :(

Back
Topp