Må si jeg gruer meg litt. Hadde ingen god opplevelse sist, med samboer som dro tilbake på jobb, så jeg lå alene siste halvdelen. Også endte det hele med keisersnitt. Etter mange timer med rier.
Og jeg synes kanskje at de barnepleierne på sykehuset etterpå ikke var så veldig - hva skal jeg si - forståelsesfulle.. ? Hadde problemer med amminga, men det eneste de gjorde var å klype puppen inn i munnen på babyen, men det hjalp jo ingenting, for han fikk ikke tak. Jeg hadde hørt noe om slike silikon bryst-skjold som jeg tenkte jeg kunne prøve. Men alle barnepleierne var så negative til dem.. Ikke fikk jeg produsert nok melk, og ikke fikk babyen nok nærkontakt med mor og alt var galt. Etter 5 dager med slik mas, grein jeg meg hjem. Og der brukte jeg de bryst-skjoldene, for det meste bare på det ene brystet. Og etter noen måneder, ble sønnen min sterkere i munnen og klarte å suge uten skjoldet, uten at vi gikk glipp av hverken melk eller nærhet.. Og vi amma til han var 13 mnd!
Så det er ikke alltid de barnepleierne vet alt de heller!!! (Det var jammen godt å få ut!)
Men selv om jeg gruer meg til denne fødselen, føler jeg at jeg får riktig oppfølging, og da tror jeg egentlig at det skal gå bra jeg!