Gleder du deg til fødsel eller gruer du deg?

Lærerspiren

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Sensommerbarna 2016
Jeg gleder meg som bare det til fødselen! Urkvinnen i meg har våknet til live igjen og jeg kan nesten ikke vente til jeg får satt i gang alle de kreftene! Jeg har stor sjanse for styrtfødsel siden storesøster kom på 1time og 59 minutt når den aktive fasen satt igang! (Skal ikke fortelle hvor mange dager jeg gikk med rier i forkant)
Hva tenker du om fødselen og er du førstegangs eller har du flere? :)

Jeg også gleder meg egentlig :) men sist hadde jeg rier i 3 døgn og aktiv fødsel i 7 timer, så håper det går fortere denne gangen!! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gleder meg også! Greit med rask fødsel. Sist gikk jeg fra en halv til åtte cm på tjue minutter. Babyen var ute en time etter at de målte en halv cm. :) Kroppen blir raskere i form igjen etterpå, sist var jeg bare mørbanka i kroppen en dag, så var alt bra igjen.

Jeg har allerede sett om igjen begge sesongene med jordmødrene på nrk nett tv i sommer.

Jeg også gleder meg egentlig :) men sist hadde jeg rier i 3 døgn og aktiv fødsel i 7 timer, så håper det går fortere denne gangen!! ;)

Så bra at du gleder deg! 3 døgn er da ingenting :) Hadde rier og 2cm åpning 14 dager før jeg.. Ble lagt inn på sykehuset en uke før med spent vannblære og 3 cm åpning, men ble så sint at jeg dro hjem igjen! JM ble med meg til sykehuset å beordret dem om å ta vannet fordi jeg var helt utkjørt.

Jeg gleder meg også! Greit med rask fødsel. Sist gikk jeg fra en halv til åtte cm på tjue minutter. Babyen var ute en time etter at de målte en halv cm. :) Kroppen blir raskere i form igjen etterpå, sist var jeg bare mørbanka i kroppen en dag, så var alt bra igjen.

Jeg har allerede sett om igjen begge sesongene med jordmødrene på nrk nett tv i sommer.

Oi, det gikk fort :) Intenst når det står på, men så deilig å være raskt ferdig! :)

Å, som jeg gleder meg!!
Har kun hatt fine opplevelser med fødsel. Den første varte en del timer, vannet gikk kl 19 på kvelden, riene startet rundt midnatt, og gutten ble født 13.43 dagen etter.
Det eneste negative med denne fødselen var den første jordmoren jeg fikk. Hun trodde ikke at fødselen ville være over før 2 dager (!!!) så hun ga meg en sovetablett (!!!) jeg var jo så rusa under fødselen. Helt fjern, sovnet mellom riene og var relativt døsig etterpå.

Med vesla gikk vannet kl 17, og hun ble født kl 23.

Denne gangen er jeg like innstilt på lystgass og epidural som jeg var på de andre to.
Det er vel derfor jeg har så gode opplevelser ;)

Jeg har aldri født men gleder meg veldig :) Ikke et snev av fødselsangst

♡ Februar 2015 ♡

Glede meg tross 11 timer fødsel

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Så bra at alle er positive! Håper vi smitter over på de som gruer seg fælt! :Heartred Det er ikke greit å være nervøs for det største og fineste øyeblikket vi noensinne får oppleve!

Jeg har ikke tenkt så mye på det egentlig. Verken gleder eller gruer meg. Spent er vel det riktige ordet :)

Jeg har to barn, men da endte det i keisersnitt. Jeg både håper og tror at jeg slipper det denne gangen :)

Jeg gleder meg, men jeg gruer meg på samme tid. Det er min første gang så veit ikke hva jeg går til. Det er nok det jeg syntes er det som er mest skummelt, og ikke vite hvordan jeg reagerer på det. Ikke veit jeg hvordan manen takler å være med heller, hehe! Mest bekymret for han egentlig :P Men jeg ser veldig frem til å treffe den lille spiren jeg har i magen :) Jeg har fire søsken og skal jeg høre gode fødselhistorier så spør jeg mamma :angel7 Godt å se at dere har noen også :)

Jeg gleder meg mest. Hadde en rask fødsel med første, fra første rie til han var ute gikk det 6 timer, aktiv fødsel varte bare 1 time og 10 min! Bekymrer meg bare over om jeg skal rekke sykehuset, ser for meg styrtfødsel neste gang!

Huff, som jeg gruer meg! Sist ble jeg satt igang pga jeg kjente lite liv og etter både modningstabletter og drypp, så tok de vannet etter 2 dager. Store smerter, epidural som ikke fungerte og ingen fremgang endte det i hastekeisersnitt etter 4 døgn! Etter dette fikk sønnen vår gruppe b streptokokker og ble liggende i 10 dager på intensiven. Selv fikk jeg nærmere 300 i crp og har aldri vært så dårlig! Føler at alt som kunne gå galt gjorde det :( Håper alt går bedre denne gangen! Er godt å lese om dere som har hatt gode opplevelser :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg gleder meg:) Håper det blir en like fin opplevelse som sist<3

Jeg gruer meg litt til fødsel, men jeg tror det skal gå greit. Tenker å føde uten epidural eller lystgass, er ikke så glad i å være rusa og liker ikke å ta paracet engang... Skal på gravidyoga etterhvert, og fødselsforberedende kurs (tror jeg det heter for tida), og samboeren min er utdannet pusteterapeut - så det skal nok gå riktig så fint :)

Gruer meg mye mer til magen blir så innmari svær, ser for meg at når tida før føding nærmer seg, så er jeg ganske utålmodig etter å få det gjort :D
Og ikke vet jeg hvorfor den setningen fikk liten skrift.

Både gruer og gleder meg. Er førstegangs så er litt vanskelig å forestille seg de kreftene og smertene som vil komme. Mest redd for å revne eller klippes. Spent på hvor lenge jeg vil gå før fødselen kommer godt i gang, og om alt vil gå bra.
Spennende å få kjent på urkreftene i kroppen, og gleder meg til å dele opplevelsen med mannen og den ene søstra mi, samt hilse på den nye forelskelsen i livet vårt :) ❤️

-iPhone appen-

Jeg gruer meg, eneste jeg ser frem til er når det er overstått.

Jeg gruer meg litt til fødsel, men jeg tror det skal gå greit. Tenker å føde uten epidural eller lystgass, er ikke så glad i å være rusa og liker ikke å ta paracet engang... Skal på gravidyoga etterhvert, og fødselsforberedende kurs (tror jeg det heter for tida), og samboeren min er utdannet pusteterapeut - så det skal nok gå riktig så fint :)

Gruer meg mye mer til magen blir så innmari svær, ser for meg at når tida før føding nærmer seg, så er jeg ganske utålmodig etter å få det gjort :D
Og ikke vet jeg hvorfor den setningen fikk liten skrift.

Du blir ikke rusa av epidural altså. For min del så følte jeg at jeg var langt mer med på fødselen, men det var jo ikke fullt så vondt. vinn-vinn!
Lystgass fjerner de værste toppene av en rie, så du føler deg ikke rusa av denne heller ;)

Back
Topp