Gleder barna seg til å begynne igjen på skole/barnehage?

M

Moderator Steffen

Guest
Nå har vi kommet godt i gang med skoleferien, og selv om det enda er lenge igjen - kan det være at noen har begynt å tenke så smått på skole og kanskje barnehage. Gleder barna seg til å begynne igjen, treffe venner og komme i normal aktivitet igjen? Eller gruer de seg til at ferien er slutt? Eller er det kanskje ikke så nøye, det er ferie nå og skole/bhg er totalt ute av sinnet? :)
 
Ja, de gleder seg. :)
Eldste begynte på ny skole i mai og synes at det er "verdens beste skole", og lillebror skal begynne i ny barnehage.
Med en umobil mamma og ingen store planer pga nærstående fødsel ble ferien litt kjedelig. :)
 
Nei, her nyter de fri fra skole og lekser for det fulle. Vennene treffer de og leker med, går i sentrum med, bader med. Så null problem der.
 
Her nytes ferie og varme for fullt, bading og leking døgnet rundt, ingen som savner skolen her.
 
Barna har siste dag i bhg før ferie i dag, så de gleder seg bare til å få ferie akkurat nå ;)
 
Eldste teller ned til han skal tilbake til barnehagen [emoji14]
 
Ungene gleder seg masse til å begynne på skolen og i bhg igjen etter sommerferien. Bhgbarnet begynner på stor avdeling og det er ekstra stas!
 
Eldste koser seg Max i ferien. Men blir nok fint å treffe kompisene igjen på skolen.

Yngste sa hun savnet barnehagen og vennene sine to dager ut i ferien. Og gnålet litt om det senere også. Så det blir nok fint. Men ellers så ser vi at hun har veldig godt av en ferie (roligere dager).
 
Seksåringen har snakket om skolen i et år allerede. :p Hun gleder seg veldig til å begynne i 1.klasse! Treåringen koser seg med fri uten å snakke så mye om barnehagen. Han spurte i morges om vi skulle i barnehagen idag, da. :p
 
Her ble 2åringen levert i barnehagen i dag, en dag tidligere enn planen pga tydelige tegn på behov for å leke med andre barn.
Blir heller lang helg til helga, og evnt kortere dager denne uka.
 
Jeg ville faktisk lurt litt om mitt barn savnet skole PG bhg etter kort ferie
 
Jeg ville faktisk lurt litt om mitt barn savnet skole PG bhg etter kort ferie

De er vant til å være der og det er der hvor de fleste av vennene deres er. Syns ikke det er så merkelig, jeg. Kanskje litt annerledes for en snart tenåring enn det er for en fireåring siden eldre skolebarn gjerne føler på mer press.
 
Jeg ville faktisk lurt litt om mitt barn savnet skole PG bhg etter kort ferie

Jeg også. Men kommer litt an på hva det er de savner da. Å savne å leke med bestevennene er jo en ting. Selv om man møter andre barn, så vil de jo kunne savne personer som står de nært. Så fort vi fant på litt å gjøre så har hun ikke savnet barnehagen noe, men har sagt et par ganger at hun savner bestevennene.

Her var nok jeg i skikkelig «feriemodus» de første par dagene i ferien, så var sikkert kjedelig og ikke minst en overgang fra hverdagen til å bare ta livet helt med ro. Så jeg måtte jo bare hive meg rundt å gi en litt mer innholdsrik hverdag :)

Rart hvordan de har en «innebygget klokke» og vet det er tid for barnehage etter to dager fri (helg). Kommet ordentlig inn i ferierytmen nå og skjønner hun ikke skal dit på en god stund. Så nå kan vi også ta rolige dager uten planer og hun pusler på for seg selv og storkoser seg.
 
De er vant til å være der og det er der hvor de fleste av vennene deres er. Syns ikke det er så merkelig, jeg. Kanskje litt annerledes for en snart tenåring enn det er for en fireåring siden eldre skolebarn gjerne føler på mer press.
Jeg hadde synes det uansett jeg og det er min mening
 
Back
Topp