Gleder alle seg hele tiden?

Gleder meg kanskje mindre denne gangen enn første gang. Jeg har vært gjennom en runde med ekstrem kvalme før, fra positiv test til baby var ute. Fikk heller ikke hjelp av helsevesenet, for de mente jeg veide nok, til tross for at jeg ikke hadde spist fast føde på flere uker.
Men da var jeg alene og fikk ingen hjelp på hjemmebane heller.
Denne gangen er jeg ikke alene, har en super kjæreste som ordner og styrer for meg. Men jeg har gruet meg til dette likevel. Jeg måtte forsikre meg hos legen og jordmor at jeg skal få den hjelpen jeg trenger, så måtte jeg forsikre meg at kjæresten var inneforstått med hvor dårlig jeg faktisk blir og hvor mye hjelp jeg faktisk trenger, før jeg gikk med på en baby nr 2.

Sliter veldig med å glede meg, til nå har kjæresten tatt seg av den delen. Virker kanskje optimistisk her inne, men det er nok fordi jeg prøver å se lyst på dette:p

Tror dere blir å klare dere helt supert! Og selvsagt kommer det tider der man tenker «hva i all verden er det vi har begitt oss ut på?!», klisjé å si det men livet med barn er et rikt, slitsomt og herlig liv:D
 
Gleder meg kanskje mindre denne gangen enn første gang. Jeg har vært gjennom en runde med ekstrem kvalme før, fra positiv test til baby var ute. Fikk heller ikke hjelp av helsevesenet, for de mente jeg veide nok, til tross for at jeg ikke hadde spist fast føde på flere uker.
Men da var jeg alene og fikk ingen hjelp på hjemmebane heller.
Denne gangen er jeg ikke alene, har en super kjæreste som ordner og styrer for meg. Men jeg har gruet meg til dette likevel. Jeg måtte forsikre meg hos legen og jordmor at jeg skal få den hjelpen jeg trenger, så måtte jeg forsikre meg at kjæresten var inneforstått med hvor dårlig jeg faktisk blir og hvor mye hjelp jeg faktisk trenger, før jeg gikk med på en baby nr 2.

Sliter veldig med å glede meg, til nå har kjæresten tatt seg av den delen. Virker kanskje optimistisk her inne, men det er nok fordi jeg prøver å se lyst på dette:p

Tror dere blir å klare dere helt supert! Og selvsagt kommer det tider der man tenker «hva i all verden er det vi har begitt oss ut på?!», klisjé å si det men livet med barn er et rikt, slitsomt og herlig liv:D

Å! Da skjønner jeg at du er skeptisk. Håper virkelig du slipper å bli like dårlig og ha de samme opplevelsene denne gangen!

Tusen takk, vi kommer nok oss igjennom dette også! Men godt å,høre at man ikke er alene om alle de skeptiske tankene :)
 
Jeg har enda ikke gledet meg et sekund, jeg går egentlig bare å venter på at det skjer noe som gjør at dette ikke går veien.. :smiley-ashamed008

Det er rett og slett en grusom følelse, som i tillegg gir masse dårlig samvittighet for den lille spiren i magen som forhåpentligvis kjempet alt den kan der inne for å utvikle seg riktig!

Prøver å glede meg over nye uker, og dager som går uten at det skjer noe, men har enda ikke sett for meg fremtiden med en baby...
 
Åhh neida! Er ikke bare positive tanker her heller... Tenker mye på hvordan det skal bli å gå fra å ha en liten til å ha to, samtidig tenker vi også at det er greit å ha småbarnsperioden i ett strekk, og at barna kan få veldig nye glede av hverandre mens de enda er små ved å ha ikke for mange år mellom.

Men tenker også både plass, økonomi og alt som følger med spedbarnsperioden på nytt, med både lite søvn, magevondt hos den lille, amming 24/7, osv...

Så det er absolutt ikke slik at jeg gleder meg hele tiden, men samtidig så gleder jeg meg jo mye også!
Dette! Kunne sagt det samme selv :)
 
Hittil har jeg ikke klart å glede meg så mye, føler ikke st det er virkelig før jeg har vært på TUL :p men jeg husker fra de to andre svangerskapene så har det vekslet mellom og glede seg og gru seg, velger å tro at dag er helt normalt:p
 
Nei, gleder meg ikke hele tiden. Vi har jo planlagt å få et tredje barn, så jeg trodde nesten jeg skulle glede meg mer. Men akkurat nå er mye ganske dritt, kvalme, utslitt, barn som krangler og roter, holder på å ta førerkort og masse usikkerhet i forhold til videre jobb.
Men erfaringen fra tidligere svangerskap er jo at jeg "lander" mer i det i løpet av graviditeten. Enda godt vi mennesker er gravide i hele 9 mnd. ;)
 
Nei, gleder meg ikke hele tiden. Vi har jo planlagt å få et tredje barn, så jeg trodde nesten jeg skulle glede meg mer. Men akkurat nå er mye ganske dritt, kvalme, utslitt, barn som krangler og roter, holder på å ta førerkort og masse usikkerhet i forhold til videre jobb.
Men erfaringen fra tidligere svangerskap er jo at jeg "lander" mer i det i løpet av graviditeten. Enda godt vi mennesker er gravide i hele 9 mnd. ;)

Ja, det er sant, man har 9 mnd å forberede seg på :)
 
Jeg har enda ikke gledet meg et sekund, jeg går egentlig bare å venter på at det skjer noe som gjør at dette ikke går veien.. :smiley-ashamed008

Det er rett og slett en grusom følelse, som i tillegg gir masse dårlig samvittighet for den lille spiren i magen som forhåpentligvis kjempet alt den kan der inne for å utvikle seg riktig!

Prøver å glede meg over nye uker, og dager som går uten at det skjer noe, men har enda ikke sett for meg fremtiden med en baby...
Akkurat sånn føler jeg det også:Heartpink Går bare å venter. Skal på ny TUL på torsdag så håper den kan være med på å gi meg enda en god bekreftelse på at dette kanskje går veien :smiley-angelic001
 
Hmmm... Gleder meg til å få den familien vi ønsker oss men graviditeten er noe jeg ikke er komfortabel med i det hele tatt. Trives ikke som gravid og blir helt svett av tanken på at folk etterhvert får vite det. Har mest lyst til å gjemme meg under dyna frem til fødsel.
Jordmor sa det så fint: helt normalt å ikke like å gå gravid, se på det som en jobb som må gjøres for å få den familien du ønsker deg.
Hun er utrolig fin og fornuftig :)
 
Akkurat sånn føler jeg det også:Heartpink Går bare å venter. Skal på ny TUL på torsdag så håper den kan være med på å gi meg enda en god bekreftelse på at dette kanskje går veien :smiley-angelic001
Uff, det er ikke spesielt kjekt...
Var på første sjekk hos legen i går og fikk se en bitteliten klump med hjerteblink:Heartpink
Vet at det ser bra ut akkurat nå, men legen forstod heldigvis at jeg er såpass bekymret, så får en ny titt om litt under 2 uker igjen! Veldig takknemlig for det!

Masse lykke til på torsdag:) Håper du får se fin blinking du også:Heartblue
 
Back
Topp