Glede og frustrasjon

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Da har vi mottatt brev og vi skal til samtale!! frustrasjonen er bare at vi fikk time 30. Mars, altså 6 mnd etter innsendt søknad... Føler det ble veldig lenge å vente! hvertfall siden jeg fyller 36 mnd etter er det vanlig med så lange ventetider??

Trur det er forskjellig bortover, vi er fra Østfold og nærmest Oslo, men fikk beskjed når vi skulle søke at det var raskest i Porsgrunn, så vi valgte der... Det gikk 4 mndr fra søknaden ble sendt til vi var i gang med medisiner til egguttak... Syntes dette gikk veldig fort!! Dette er 2 år siden og jeg var 35 år :)
Helt enig med deg at 6 mndr er lenge etter at man får svar!! Hvor lang tid tok det og få svar på søknaden? Det som er kjipt oppi dette her er at mndr går..., uten at vi får bremset tiden ;)
Ønsker deg lykke til i ventetiden! Klem

Har dere muligheten til å ta en time på kort varsel? Det hender jevnlig at klinikken får avbestillinger og da kan dere være heldige om dere har muligheten. Ellers er disse seks månedene veiledende. Det er slett ikke sikkert det er så lang ventetid altså, selv om det står i brevet. Min erfaring er at de setter en slik "frist" kun for å ha sitt på det tørre. Det vil si at de gir seg selv stort slingringsmonn i forhold til om de overholder fristen de har satt for samtalen. Meget mulig dere kommer inn mye tidligere, men kontakt klinikken dersom dere har mulighet til å ta en time med kort varsel. Ellers forstår jeg godt at det oppleves tungt å få beskjed om såpass lang ventetid og du er jo i tillegg såpass "voksen" at det er greit å komme i gang om ikke altfor lang tid (ikke ta dette som kritikk altså, jeg er voksen selv, jeg ;) ).

Ring klinikken og forhør deg om dere kan stå på liste for avbestilte timer. Eventuelt kan du få sendt en kopi av henvisningen til et annet sykehus med kortere ventetid dersom det er aktuelt for dere. Lykke til!

Vi var først hos gynekolog der det tok laaang tid før vi ble videresendt. Jeg måtte mase, og forklarte at siden vi har hatt ubeskyttet sex i fire år nå så skjer det nok ikke noe den neste måneden :rolleyes: Vi ble videresent og til min skuffelse fikk jeg vite da jeg ringte sykehuset at de ikke hadde ledig før i april. Plutselig fikk mannen likevel time for tre uker siden der han skulle inn og sjekke om det var sædceller i urinen (retrograd ej), og det var det heldigvis:D Trodde da at vi var kommet inn i systemet litt fortere, men dengang ei. Fikk så brev her hin dagen der det sto at vi hadde fått time 30. mars og at begge to skulle møte og han skulle avlevere sædprøve. Først ble jeg skuffet over datoen :( Så ser jeg at han skal levere sædprøve!? Hæ? Han har jo nettopp vært inne, de vet jo at han ikke kan levere som vanlig.... da hadde vi nok heller ikke vært hero_O Synes bare alt tar så ekstremt lang tid når de VET hva som er problemet. Skjønner at vi må stå i kø, men likevel mye utredning...

Har akkurat kommet i gang..1,5 år etter søknad..jeg er 36 år. Irriterende tregt - men nå er vi endelig i gang!

Vi var først hos gynekolog der det tok laaang tid før vi ble videresendt. Jeg måtte mase, og forklarte at siden vi har hatt ubeskyttet sex i fire år nå så skjer det nok ikke noe den neste måneden :rolleyes: Vi ble videresent og til min skuffelse fikk jeg vite da jeg ringte sykehuset at de ikke hadde ledig før i april. Plutselig fikk mannen likevel time for tre uker siden der han skulle inn og sjekke om det var sædceller i urinen (retrograd ej), og det var det heldigvis:D Trodde da at vi var kommet inn i systemet litt fortere, men dengang ei. Fikk så brev her hin dagen der det sto at vi hadde fått time 30. mars og at begge to skulle møte og han skulle avlevere sædprøve. Først ble jeg skuffet over datoen :( Så ser jeg at han skal levere sædprøve!? Hæ? Han har jo nettopp vært inne, de vet jo at han ikke kan levere som vanlig.... da hadde vi nok heller ikke vært hero_O Synes bare alt tar så ekstremt lang tid når de VET hva som er problemet. Skjønner at vi må stå i kø, men likevel mye utredning...

Frustrerende med all den ventingen. Det er nok et standardbrev du fikk sammen med innkallelse til forsamtale. Sto at min mann også måtte avlevere sædprøve, styra fært for å få til dette før samtalen, men da vi kom på riksen måtte han ikke det allikevel.. Nå har hans tidligere prøver vært fine. Du kan jo ringe sykehuset rett før dere skal inn og forklar hva som er problemet, så ordner det seg nok:)

Det er så rart at det skal være sånn forskjell. Vi var inn og ut av sykehuset i 1,5 år, med jevnlige ultralyder, blodprøver og sædprøver. Ble henvist til lapraskopi for å se om det var noen innvendige feil på meg. Ble konstantert at jeg hadde tette eggledere, og vi ble henvist til IVF. Dette var i september 2011. Allerede i oktober, måneden etter lapraskopien var vi på forsamtale og 1 januar 2012 begynte jeg på medisiner til første forsøk. Det tok altså bare 3 mnd fra henvisning til vårt første forsøk. Kan virke som om at IVF er blitt mer "tilgjengelig" for folk, tante venta i 3 år på forsamtale til det samme 7 år tidligere..

Masse lykke til, måtte tiden gå fort til samtale og forsøk :)

Back
Topp