glasur til sjokoladekake ?

Cathy1

Elsker forumet
Liker de lyse og luftige.. mmm...

noen som har en oppskrift på lur ?
gjerne litt enkelt forklart [:D][:D]hihi

Denne her er bare verdens beste:

150 gram ekte smør,smelt det og bland inn 150 gram kokesjokolade,deretter
en hel pakke melis også 1-2 teskjeer kaffe rørt ut i litt varmt vann. Mengde kaffe brukes etter ønsket konsistens....

Denne er den beste jeg vet!!!!

50 gr Melange
1 pk melis
kakaopulver
1 dl kald kaffi

Rør til krem! Herregud den er så god!

bland melis, kakaopulver, litt vann, noen dråper kaffe og tilsett noen dråper med rom essens... BEDRE GLASUR FINNER DU IKKE![:D][:D][:D]

Takk jenter !!!  jeg er håpløs på kjøkkenet , men det begynner å komme seg [:D][:D] hehe...

å fyyy fader!!!![&:]
en HEL pakke melis????? omg....er ikke det JÆVLIG mye?

er veldig god den boksen de har på butikken[8D]hehe..........mors smørkrem, eller no sånt..??[8|]

ORIGINAL: Labambie

Denne er egentlig rævvabakfram sin, men jeg har modifisert den og den er MYE bedre sånn:

til en langpanne:

400 gr smelta smør
1 kg melis
2 plater lys kokesjokolade
4 ss sterk kaffe
6 ts vanlijesukker

visp sammen. Sånn helt på slutten har du i 2 eggeplommer, da blir den fluffy og får en rund og fyldig smak. Me like!!! [:D]

okei...   nam !   men... åssen gjør man det når man skal ha kaffi oppi ?   må jeg lage kaffe eller bare pulveret ? høhø...

ORIGINAL: Cathy1

Denne er egentlig rævvabakfram sin, men jeg har modifisert den og den er MYE bedre sånn:

til en langpanne:

400 gr smelta smør
1 kg melis
4 ss sterk kaffe
6 ts vanlijesukker

visp sammen. Sånn helt på slutten har du i 2 eggeplommer, da blir den fluffy og får en rund og fyldig smak. Me like!!! [:D]

okei...   nam !   men... åssen gjør man det når man skal ha kaffi oppi ?   må jeg lage kaffe eller bare pulveret ? høhø...

Smelt smøret og sjokoladen sammen, det glemte jeg å si. Så sparer du masse tid! Jeg bruker som regel pulverkaffe som jeg blander sterk med bare glo varmt vann fra springen. I en egen kopp eller noe..

Og for å si det, 1 kg melis er 2 pakker melis... [;)] Verste jeg vet er når man får servert sjokoladekake, også er det bare bittelitt fyll på toppen. Nei, det skal være masse masse!! [:D]

TAKK  !!!  [:D][:D][:D]  jeg er helt idiot på kjøkkenet...   øvelse gjør mester ! puh... hehe

ja det skal være masse...  sånn at du kjenner nesten karius slår seg til ro der og da !
men det var grååådig masse melis ? hehe...
hvor mye vann skal jeg blande kaffen med da ? ca ? :D

til en langpanne:

400 gr smelta smør
1 kg melis
4 ss sterk kaffe
6 ts vanlijesukker

Smelt smøret og sjokoladen sammen, det glemte jeg å si. Så sparer du masse tid! Jeg bruker som regel pulverkaffe som jeg blander sterk med bare glo varmt vann fra springen. I en egen kopp eller noe..

Og for å si det, 1 kg melis er 2 pakker melis... [;)] Verste jeg vet er når man får servert sjokoladekake, også er det bare bittelitt fyll på toppen. Nei, det skal være masse masse!! [:D]

TAKK  !!!  [:D][:D][:D]  jeg er helt idiot på kjøkkenet...   øvelse gjør mester ! puh... hehe

ja det skal være masse...  sånn at du kjenner nesten karius slår seg til ro der og da !
men det var grååådig masse melis ? hehe...
hvor mye vann skal jeg blande kaffen med da ? ca ? :D

åsså en ting til ?    2 plater kokesjokolade.. er det sånne små ? altså 200 gram tilsammen ? :D

Back
Topp