GLAD!!

Mokkenikke

Elsker forumet
Sambo ringte akuratt...
Vi bor i et gammelt hus og hadde en strøm regning på 10 000 kr forje vinter! + flere tusen i ved...

Nå er det bestillt varmepumpe[:D][:D]
Sambo skal bestille 3 nye vinduer (som nå er 3 enkle vinduer)
Han er tømrer så han skal sette de inn, og en av kompissene hans som er eletrikker skal legge opp ledinger til varmepumpen[:D][:D][:D][:D]
Pluss at min kjære pappa jobber med skogsarbeid så han har FYLT garasjen vår med ferdig kløyvd ved! Og sambo har hatt med seg masse kapp fra jobben[:D]
Så i år håper jeg det blir en god og varm vinter!

JEG ER KJEMPE GLAD!![:D][:D][:D]

Det skjønner jeg GODT :o)

Vi skal isolere i kjelleren og legge varemkabler i gangen om vi får råd til det... noe det ser dårlig ut med akkurat nå.
så skjønner godt du er glad [:D][:D][:D]
'

Blir ekstra kos for deg og lillegullet ditt da

Da skjønner jeg godt du er glad for at dere skal ha varmepumpe nå. Alltid godt å varmt i huset[:D] Så snill alle er som hjelper til da. Kjekt å ha sånne venner og familie[;)]

ORIGINAL: sengepolka

Det skjønner jeg GODT :o)

Vi skal isolere i kjelleren og legge varemkabler i gangen om vi får råd til det... noe det ser dårlig ut med akkurat nå.
så skjønner godt du er glad [:D][:D][:D]
'

Blir ekstra kos for deg og lillegullet ditt da

Ja tenker mest på at snuppa og lille gutt ikke skal fryse og være syke..
Snuppa vår var myyye forkjølet i vinter =(
Hadde vi hatt mer penger skulle vi godt myyye mer[8D] men får ta det litt og litt[:)]
Nå forsvinner det jeg har spart opp siden feb. så da er det bare å begynne å spare til neste ting igjen[:D]

ORIGINAL: litjpi

Da skjønner jeg godt du er glad for at dere skal ha varmepumpe nå. Alltid godt å varmt i huset[:D] Så snill alle er som hjelper til da. Kjekt å ha sånne venner og familie[;)]

Ja er kjempe kjekt å sånne mennesker rundt seg[:D]

SÅ bra da! Nå kan dere kose dere i vinter i det varme huset deres[:D]

Så digg'a=)
Spes. å få fylt opp med VED og nye vinduer da gitt....stas (c:
Vi har også fylt opp med ved for vinter'n.
Kjekt med en mann som gjør det, blir litt billigere da.

Men det er vel ikke unormalt å ha 10.000 i strømregninger på et helt år!?
Er under tusen kr mnd det.

eller misforsto jeg kanskje?....-at det var den ene regningen som var på 10.000 i tillegg til andre??? DA skjønner jeg!

ORIGINAL: bellybutton

Så digg'a=)

eller misforsto jeg kanskje?....-at det var den ene regningen som var på 10.000 i tillegg til andre??? DA skjønner jeg!

hehe ja var det vi fikk i regning for vinter mnd.[:-] og det er ikke normalt!

ORIGINAL: mokkenikke88

ORIGINAL: bellybutton

Så digg'a=)

hehe ja var det vi fikk i regning for vinter mnd.[:-] og det er ikke normalt!

DEN er kjip :/

Skjønner godt du er glad for det! [:)]

En bekymring mindre[:D]

Da skjønner jeg at du er glad!![:D][:D][:D]

då føler jeg meg heldig..

her er det sånn at midvinters i år så hadde vi det FOR varmt i leiligheten, hadde vinduer på soverommet åpent på dagtid. (ble forkaldt på natten)
men var ikke under sånn 30 grader i stuen.. (en tørketrommel og leiligheten KOKER over!!)

ORIGINAL: turteldue

då føler jeg meg heldig..

her er det sånn at midvinters i år så hadde vi det FOR varmt i leiligheten, hadde vinduer på soverommet åpent på dagtid. (ble forkaldt på natten)
men var ikke under sånn 30 grader i stuen.. (en tørketrommel og leiligheten KOKER over!!)

hehe ja sånn er det når du bor i hus som er hummmm.... hva kaller de det....?? isolert [8D]

Det hørtes deilig ut!![:D][:D]

Vi hadde også en strømregning på 8000 på to mnd i vinter[&:] Nå er vi snart ferdige med å etterisolere to vegger pluss har skifta to vinduer på stua... så håper det hjelper på...[8D] Varmepumpa måtte vike, så den har vi fjernet i påvente av en som funker bedre (stoppa helt opp når det ble -10 noe det var mye av i vinter...). Og masse ved har vi, sambo og en kompis selger litt så ved har vi gratis[:)]

ORIGINAL: tone86

Det hørtes deilig ut!![:D][:D]

Vi hadde også en strømregning på 8000 på to mnd i vinter[&:] Nå er vi snart ferdige med å etterisolere to vegger pluss har skifta to vinduer på stua... så håper det hjelper på...[8D] Varmepumpa måtte vike, så den har vi fjernet i påvente av en som funker bedre (stoppa helt opp når det ble -10 noe det var mye av i vinter...). Og masse ved har vi, sambo og en kompis selger litt så ved har vi gratis[:)]

Høres ut som dere også får en varmere vinter[:)][:)]
Vi har kun 1 side av huset som er isoert...  Tingen er at vi skal bygge på og masse greier så derfor begynner vi ikke å skifte kledning og etter isolere siden det må vekk igjen om en stund uansett... Har ikke nok penger til å "kaste" så  mye ut av vinduet =( men men håper vinduene og varmepumpen gjør susen foreløbig[:D]

Back
Topp