glad...men lei meg

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
jeg er så utrolig glad for at jeg endelig ble gravid, og håper alt går bra... men
nå skal dere høre...
jeg har en storesøster som og sliter med å bli gravid, hun har sikkert prøvd 6år uten å lykkes, utallige prøverørsforsøk har hun hatt... vært gravid 2 ganger, men mistet begge gangen rundt uke 6.
jeg grudde meg veldig til å si til henne at jeg er gravid ettersom jeg vet det er et sårt tema. hun sa hun var glad på mine vegne, men det stakk litt, men unnet meg å være gravid...
hadde en samtale med min mor, og hun hadde vært hos henne, og hun sa da til meg at jeg tror hun sliter litt nå... så grusom lei meg på hennes vegne, og det er litt vondt for meg å glede meg kjempe mye når jeg vet at hun sliter selv...får litt dårlig samvittighet, selv om jeg ikke burde det, for har jo slitt selv med det og....selv når familien blir samlet, (har ikke vært det enda men )har bare lyst å snakke og fantasere om neste sommer men jeg kan jo ikke det når hun er der, stakkars...
hvorfor skal alltid ting være så vanskelig....
mitt hjerte gråter av både glede og sorg for henne... what to do?
måtte bare lette litt på trykket....

Åh, jeg skjønner deg. :-( Klart dette er sårt. Forhåpentligvis går det snart over.. Har ei venninne jeg òg.. Hun og mannen har prøvd i snart 9 år, og har 6 prøverørforsøk bak seg+operasjoner. Hun sa det var utrolig tungt når noen ble gravide. Hun sleit lenge med et virrivarr av følelser.. Etterhvert har hun funnet ut at det hjelper ikke hvordan hun føler det. Folk blir jo gravide, sånn er det bare! Synes det er supert at søsteren din sa til deg at det stakk litt. Høres ut som dere har et godt forhold. Og når du vet hvordan hun føler det, er det jo enklere å forholde seg til henne og hennes følelser! Tror at hvis et var min søster, hadde jeg villet at hun kom med sine følelser til meg.. Hva med å snakke skikkelig ut om det sammen? :-)

Kjenner igjen følelsene til søsteren din, for når noen blir gravide blir liksom fokuset på hva man ikke selv har fått til så stort :/ Samtidig MÅ hun jo bare forholde seg til deg og din graviditet.

Nå er det enda tidlig i svangerskapet, så hun får god tid til å tilpasse seg dette nye, og hun gleder seg nok med deg etterhvert <3

Det er tøft. Du har jo prøverør bak deg du og, hun ser dette fra sin side å det gjorde eg og i starten. Bein tøft når andre nær deg blir gravid:/ prøv å snakk ut med henne. Begge trenge det for å klare å være familie. Håper det ordner seg for dere. Du har slitt sjøl vett du så egentlig e det litt vondt at hun skal tenke sånn MEN eg forstår henne og:(

ja selvfølgelig forstår jeg søsteren min!!!, jeg pleier og alltid å ha det sånn... har jo 2,5års prøvetid igjennom jeg og, operasjon, og prøverørsforsøk...
men husker nå hun fortalte meg at hun var gravid så ble jeg veldig glad på hennes vegne, selvfølgelig litt sjalu, men var så glad for henne..hun fortjente det virkelig..så tenkte ikke noe mer over det da...men når andre poppet ut unger en etter en uten å "prøve" noe særlig, da blir jeg heller mer lei og sjalu av meg...
vi er ikke så close, jeg fortalte at jeg var gravid på mld og hun tilbake, har ikke truffet  henne siden jeg fortalte det... nå er hun å mannen på tur... så...
har skikkelig vondt av henne, men samtidig så synes jeg at jeg fortjener å være gravid og..  så bare en kinki situasjon...

Uff så trist. Men det er nok litt anerdledes for henne at du er gravid, enn alle andre, men er nok litt sårt fordet. Men jeg tenker meg at når tiden går og magen din vokser og hun får venne seg til det så blir hun nok veldig glad på dine vegne og vil nok glede seg til å bli tante:) noen trenger mer tid enn andre å "bearbeide" sin sorg, og hennes sorg komme kanskje nærmere nå når du er såå lykkelig over det samme som hun sliter med. Sender deg en stor klem!

Huff, så trist for søsteren din. Men du har såpass mye prøvetid bak deg at hun vil nok glede seg på dine vegne også! Forhåpentligvis vil hun også bli gravid etterhvert!

Back
Topp