Glükosetest resultater og erfaringer

Hei,

jeg skal ta testen på tirsdag, først kl 10, så blir en stund å vente med mat. Kan man drikke vann før man drar til testen? Noe i magen hjelper jo litt på sulten sånn sett

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne drikke vann. Tok den forrige uke. Merkelig at det sies forskjellig?

Da har jeg fått mine resultater også, fastende 4.2 og 4.4 etter to timer :)

Jeg fikk også beskjed om å ikke drikke vann, unntaket var om man måtte ta nødvendige medisiner om morgenen.

Jeg tok testen sist uke, og hadde 4.5 fastende og 6.5 to timer etter.

Jeg fikk beskjed om at det var greit å drikke litt vann når jeg fastet, men også at jeg kunne drikke litt vann imens jeg satt og ventet på at de to timene skulle passere.

Jeg hadde 4,0 før test, og 3,9 etter testen. Andre som har fått lavere? Kan det bety at man lett får for lavt blodsukker?

Jeg hadde 4,0 før test, og 3,9 etter testen. Andre som har fått lavere? Kan det bety at man lett får for lavt blodsukker?

Hmm, 3.9 er vel per definisjon lavt blodsukker? Hvordan følte du deg etter testen? Kanskje hør med lege?

jeg fikk lavere :wacky: skjønner ikke hvordan det er mulig. Hadde 5,2 før og 3,7 etter. Jeg var skikkelig uggen form å lå på sofaen nesten hele dagen :hungover: Så jordmors så kroppen min har jobbet voldsomt siden resultate ble som det ble

Jeg hadde 4,2 fastende og 6,0 etter 2 timer.

Ca. 30 minutter etter at jeg hadde drukket glukosedrikken ble jeg skikkelig kvalm og svimmel, så fikk legge meg nedpå inne på et rom inne på legesenteret. Følte meg bedre etter at jeg fikk i meg mat og drikke, men var litt i ulage resten av dagen.

Skjønner at jeg har vært heldig som ikke har vært plaget med kvalme under svangerskapet :wideyed:

jeg fikk lavere :wacky: skjønner ikke hvordan det er mulig. Hadde 5,2 før og 3,7 etter. Jeg var skikkelig uggen form å lå på sofaen nesten hele dagen :hungover: Så jordmors så kroppen min har jobbet voldsomt siden resultate ble som det ble

Hadde 3,9 både før og etter, spurte om det og JM sa det var helt normalt. Tenker vi er kanskje litt mer utsatt for å bli «hangry» :wacky:

Jeg hadde fastende på 4,3 og 2,9 etter to timer. Synes også det virker litt rart. Har opplevd en del svimmelhet de siste ukene, vet ikke om det kan ha en sammenheng med de tallene der:dontknow

Back
Topp