Gjorde du noko spesielt for å bli gravid?

M

Moderator Marte

Guest
..Eller kanskje dokker rett og slett prøvde å unngå det? :p
Gjorde du noko spesielt for å bli gravid? Fungerte det?
 
Var veldig heldig og traff på første forsøk. Annet enn å holde styr på syklus (og ha masse sex i noen dager) gjorde vi ingenting.
 
Ja prøvde en god stund, også søkte ivf. Og dagen før vi skulle til andre samtale med fertilitetslegen legen og få resept på sprøyter så fant jeg ut at jeg var gravid. Kun 2 uker på vei. Så ekstremt sjokket at det gikk uten hjelp.
 
Prøvde i 2 år, gjorde ingenting spesielt den mnd det gikk.. men hadde gått ned nesten 10 kg, mulig det hjalp :happy:
 
Vi fikk det til første syklus etter jeg sluttet på pillene. Vi fulgte med på El tester og hadde bare masse sex i denne perioden. Mistet denne i uke 5, men traff igjen syklusen etterpå og spira sitter enda (uke 10) :happy:
 
Nei, ikke annet enn at jeg tok en blodprøve for å sjekke om alle vitamin-nivåer og sånne ting var ok :) Ellers gjorde vi akkurat det samme som vi gjorde månedene før :)
 
Jeg har vært ufrivillig barnløs i mange år.. pcos og en tett eggleder.. etter masse utredning, hormonkurer, prøverør, 2 SA og 1 exu i «frisk» eggleder.. var ekteskapet ferdig, og jeg sluttet fred med at kroppen min ikke kunne bli gravid uten hjelp.. jeg har rett og slett levd livet, og i mai var det flatfyll hver helg.. sjokket var derfor meget stort når jeg kjente på kroppen at jeg er gravid, og testen viste positiv.. og spiren i tillegg lå fint plassert i livmor! !
 
Prøvde i 2 år, og har hatt en exu, en SA og en IVF-runde før vi kom hit vi er nå: 10 uker- foreløpig rekord. Måtte det vare helt til februar...!
 
Vel, bruker lignende pearly apparat for å måle eggløsning, hadde app og kondom. Så vi forsøkte IKKE å bli gravid. Og overraskelsen var veldig stor når jeg testet positivt. Det var absolutt ikke forventet!! Men etter to uker i koma og sjokk, gleder vi oss til erten kommer i feb/mars :dummy::dummy1:
 
Prøvd i 9 måneder etter å ha gått på p-piller i over 10 år.
Mye ustabil syklus, med kort lutealfase, prøvde dermed 9 omganger med fotsoneterapi (etter anbefaling), EL test, ekstra d vitamin, wild yam, og hadde bestilt time til fertilitetssjekk. Så plutselig kom ikke mensen ;-)
 
Ingenting spesielt utenom å ha sex. Har vært heldige å bli gravid 2 ganger på første forsøk. :)
 
Nei, altså vi drev og prøvde på tredje måneden, men den mnd det satt nå så hadde vi bare sex 1 gang. Og det egentlig 1 uke før vanlig eggeløsning, så morsomt å føle at "det var meningen".
La merke til EL-slim og symptomer kvelden og dagen etter den ene runden :hilarious:
 
Back
Topp