GJETTETRÅD!

Jeg er tjukk, så da er det automatisk risikosvangerskap og tett oppfølging fra fødepol :) Sist hadde jeg svangerskapsdiabetes, og ble til slutt satt i gang pga for mye fostervann. Skal ta glukosebelastningstesten til neste uke, spent om det blir samme resultat denne gangen.

Så man blir satt igang før termin fordi man er tjukk? Det viste jeg ikke.
Jeg skal ta den glukosetesten jeg og, men ikke enda. Uke 23 tror jeg
 
Så man blir satt igang før termin fordi man er tjukk? Det viste jeg ikke.
Jeg skal ta den glukosetesten jeg og, men ikke enda. Uke 23 tror jeg

Nja, man blir satt i gang om det er mistanke om stort barn, og det er det ofte ved overvektige - vanskeligere å få gode mål også, siden magefett gjør det trøblete å måle symfysen (er det det heter?).

Men jeg ble satt i gang pga fostervannet altså. Ikke greit med for stor plass i magen for lille, da det er lett å turne seg inn i navlestrengen.

(Og hun var forøvrig helt normalt stor på 52 cm og 3700 gram, så man trenger ikke få store barn selv om man er tjukk og har svangerskapsdiabetes :p )
 
Må forøvrig ta glukosebelastningstesten så tidlig (uke 16) siden jeg hadde utslag sist og har diabetes i familien :)
 
Nja, man blir satt i gang om det er mistanke om stort barn, og det er det ofte ved overvektige - vanskeligere å få gode mål også, siden magefett gjør det trøblete å måle symfysen (er det det heter?).

Men jeg ble satt i gang pga fostervannet altså. Ikke greit med for stor plass i magen for lille, da det er lett å turne seg inn i navlestrengen.

(Og hun var forøvrig helt normalt stor på 52 cm og 3700 gram, så man trenger ikke få store barn selv om man er tjukk og har svangerskapsdiabetes :p )

jeg er tynn og ikke har jeg hatt utslag på glukosebelastning, men store barn på 4,3 kg har kommet ut :p
 
Back
Topp