Gjerde eller hekk?

Agnete

Forumet er livet
Eller begge deler? Hva har du? Og hvilke type planter har du, om du har hekk?
Her drømmer jeg om noe sånt :) ImageUploadedByBV Forum1397937493.327815.jpg
Men det er jo litt av en malejobb med ett sånt gjerde på nesten 70 meter :p
Vil du vise bilde? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har stakitt gjerdet . Malte det hvitt . Kommer ikke til å gjøre det igjen :p over 150m med gjerdet..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har kvitt gjerde. Skal ha hekk for på resten for å få mindre innsyn, men først må hagen bli ferdig. :)

Har kvitt gjerde. Skal ha hekk for på resten for å få mindre innsyn, men først må hagen bli ferdig. :)

Vi har en liten hageflekk på hver side av rekkehuset vårt (vi bor i midten, så det er ikke snakk om store greiene).
Da vi flyttet hit var det Thuja-hekk på den ene siden og noen små visne bladbusker å andresiden. Vi rev opp alt og fikk opp gjerde. Helt enkelt hvitt gjerde.
Det er dårlig jord her, og ingen av buskene var noe pene.

Vi har verken gjerde eller hekk, men er så mange som snur inne på plenen vår at jeg blir gal så i sommer skal det opp en hekk! :-)

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*

Her vi bor nå har vi gjerde store deler, bortsett fra den lengste siden i hagen bak huset. Der har vi tuja hekk. Vi skal bygge hus nå, og velger vi nok hekk hele veien. Kommer evt til å ha en port i hekken for å komme til skiløypene/rurstien akebakken og ballbingen. Mindre og enklere vedlikehold med hekk. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har hekk, buskbom heter den.
Kunne tenkt meg og ha både hekk og gjerde ;)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Vi har hekk, buskbom heter den.
Kunne tenkt meg og ha både hekk og gjerde ;)

Da har du god tolmodighet, for den er kjempe fin, men vokser sakte :)
Jeg har lyst på både hekk og gjerde jeg også, men det er så dyrt med vedlikeholdsfri gjerde og den male jobben er enorm :p

Om noen har lyst så er det fint om dere legger ut bilde! Trenger masse inspirasjon :)

Drømte også om stakittgjerde (er såååååååå fint), men samboer synes det er stygt og siden vi er omgitt av natur på alle kanter av tomta kan jeg vel være enig med ham i at det nok er penere uten.... Vi har "ramma inn" det ene hjørnet på plena med rips og solbærbusker da..... planta i fjor og er spent på om de har overlevd vinteren, men tror det blir bra! :-) Der vi bodde før hadde vi nyperoser som hekk rundt plena.......

Da har du god tolmodighet, for den er kjempe fin, men vokser sakte :)
Jeg har lyst på både hekk og gjerde jeg også, men det er så dyrt med vedlikeholdsfri gjerde og den male jobben er enorm :p

Om noen har lyst så er det fint om dere legger ut bilde! Trenger masse inspirasjon :)

Er samboeren som har styra med den hekken i 4 år. Begynner å bli bra størrelse på den nå, bare synd vi har solgt huset nå :p hehe

Har steingjerde. Ville aldri hatt hekk. Hater tanken på å vedlikeholde en hekk ;)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Gjerde. Hekker er så stygge her jeg bor om høsten og vinteren..

Back
Topp