Gjentatte streptokokkinfeksjoner i halsen? Fjerne mandler?

*rugekassen*

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som har unger som er plaget med dette? Og hvilken behandling er gjort i forbindelse med det?
Ene snuppa vår har nå sin 3 infeksjon siden slutten av september og sist sa legen på legevakten at vi burde vurdert å ta mandlene dersom hun fikk det igjen snart. Noen som har fjernet mandlene på ungene?

Jenta mi har gjordt det :) men ikke pga mye infeksjoner da... hun hadde så store at de ville ikke risikere at hun skulle få det.. pluss at hun snorket og sov dårlig på natten.

Noen som har unger som er plaget med dette? Og hvilken behandling er gjort i forbindelse med det?
Ene snuppa vår har nå sin 3 infeksjon siden slutten av september og sist sa legen på legevakten at vi burde vurdert å ta mandlene dersom hun fikk det igjen snart. Noen som har fjernet mandlene på ungene?

Hvor mange år er snuppa di da?

Ja, da begynner de å bli mer robuste med tanke på operasjon. Det er tydelig at hun plages og at hun har behov for å fjerne disse også med tanke på evt. Blodforgiftning. Jeg ville bedt om en henvisning til øre, nese og hals og fått en vurdering ;) Håper dette blir den siste på en stund, fryktelig vondt og ikke minst slitsomt for en liten kropp <3

Litt morsomt at denne va her akkuratt i dag. Kommer akkuratt tilbake fra legevakta å har fått påvist streptokokker :) men dette var meg da. Men rekner med de behandler likt. Eg fikk apocillin. Og mindte gutten på 18 mnd fikk samme hinn dagen bare i flytende. Men de tok ikkje streptokokk prøve på han. De bare konstaterte med at det var en form for betennelse som måtte behandles.

Edit: eg har forresten fjerna mandlene. Ser ikke ut til at det har hjelpt :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp