Gjensidige eller IF?

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Noen som har positive og negative erfaringer med de?? (eller andre forsikringsselskaper)

Vet ikke helt hvem vi skal velge å ha de fleste forsikringene i [:)]

Jeg har alltid vært i Gjensidige og er kjempefornøyd!
IF har derimot vært med å presse prisene våre innimellom når de kommer med tilbud..;)
Ellers gikk jeg igjennom alt som var dekket på huset hos begge, og skulle man ha "alt" hos IF ble det vesentlig dyrere... Men som sagt.. det er ikke husforikringen som koster mye penger... det er bil....

RIng rundt og få tilbud.. så bruker du de igjen til å presse nestemann;)

ORIGINAL: EricaJenta

Noen som har positive og negative erfaringer med de?? (eller andre forsikringsselskaper)

Vet ikke helt hvem vi skal velge å ha de fleste forsikringene i [:)]
Du ber om tilbud fra flere selskap og tar det dere kommer best ut i.

Kan spare tusenvis.
Vi sparer over 15.000 på å ha gjensidige fremfor IF for eksempel.

vi er kjempefornøyd med gjensidige. Ingen som har gitt oss bedre tilbud enda. Eneste vi ikke har der er innboforsikring. Den har jeg via LO og den er det ingen forsikringselskap som kan konkurere på [;)]

if var en av de dyreste jeg har hatt forsikring hos. gjensidige litt billigere. men storebrand å codan er enda billigere.

dårlig erfaringer med gjensidige, når vi tegnet hos dem glemte deres ansatte å slette forsikringene våre hos vesta, tok mange mnd før de fikk rettet opp i det, vi slapp å betale for gjensidige de mnd, men vi fikk ikke tilbake det vi tapte ved å ha forsikringen enda lenger hos vesta, krangla med han vi tegnet forsikring med i mange uker, og  han var bare frekk og jævelig, sendte inn klage og fikk ikke engang svar![:'(][:'(][:'(][:'(]

Jeg har bare gode erfaringer med If. Kanskje ikke alltid de som er billigst, men de gir god service og dekker veldig mye. De har den beste reiseforsikringen også, fra europeiske.

if er drit dyre.

også er 90% av de jeg kjenner som har hatt if IKKE fornøyd.

vi har hatt if også og de tuller med noe hele tiden. gikk heller over til blue water som igjen har bytta navn. de var billigst av alle på det vi forsikra.super fornøyd.

Vi hadde Gjensidige, men gått over til IF, bare på bilen sparer vi inn 2000 i året,og det med bedre vilkår enn i gjensidige... If er og kåret til beste innboforsikring fjerde året på rad av huseiernes landsforbund.

Vi sparte 4000 i året på å bytte fra IF til Gjensidige.. Men hvem vet, kanskje IF kan gi oss bedre tilbud nå? Det er jo bare å ta en ringerunde og presse dem litt:)

Vet at Gjensidige er veldig, veldig vanskelige hvis det blir snakk om å utbetale forsikringspenger.

ORIGINAL: Merri24

Vi sparte 4000 i året på å bytte fra IF til Gjensidige.. Men hvem vet, kanskje IF kan gi oss bedre tilbud nå? Det er jo bare å ta en ringerunde og presse dem litt:)

Ja, kan lønne seg, vet de har en kampanje gående nå, er ingen som har klart å slå forsikringen vi hadde hos Gjensidige,men da If ringte for 1 uke siden, fikk jeg jammen et bedre tilbud hos de og bedre vilkår på både hus og bil[:D]

Vi har alltid hatt gjensidige, og vert fornøyd med de[:)] If har prøvd seg flere ganger, men har ikke klart å komme med noe bedre tilbud, som ikke gjensidige igjen har klart bedre. Men så hørte vi med NCC, (Norsk caravan club) Vi er medlemmer caravanklubben siden vi har campingvogn og slikt. Og de har en prisgaranti på 30% billigere enn andre på campingvogn og bil. Og vi klarte å presse prisene ned flere ganger. Så vi endte opp med å spare tilslutt 5000kr.[:D]

Vi fikk så klart høre flere ganger at det var det beste de kunne klare, men vi gav oss ikke helt da. Og tilslutt ble vi fornøyd, kjempe fornøyd faktisk. Vi har da to biler, inbo, campingvogn og barn forsikret der. Så det var faktisk noe å hente. If kunne ikke måle seg, og gjensidige va bra, men ikke gode nok i våres tilfelle..

Men man sparer ofte på å ta en tlf å si at du har fått tilbud om slik og slik, og få de til å presse ned prisene litt. Og det gjør de ALLTID også.

Dere som sier dere har fått bedre tilbud hos IF. Ringer dere da opp igjen til nåværende selskap og forteller hva IF har klart, og hører om de klarer bedre????? De lønner seg ofte.. Så ringer du igjen til IF og forteller at du har fått bedre enn de igjen, og ber de gå mer ned..

Vet iallefall att vi sparte ca 16 000 kr i året på å bytte fra if til gjensidige...
Aldri hatt skadesaker hos if, men har hatt en hos gjensidige... kjempegod service... og hadde penger på konto 3 dager etter att vi ringte inn[8|]

ORIGINAL: Ljiljana

Dere som sier dere har fått bedre tilbud hos IF. Ringer dere da opp igjen til nåværende selskap og forteller hva IF har klart, og hører om de klarer bedre????? De lønner seg ofte.. Så ringer du igjen til IF og forteller at du har fått bedre enn de igjen, og ber de gå mer ned..

Neei det har ikke jeg gjort, men det er jo ganske lurt da[8D]

ORIGINAL: Linnen83

Jeg har litt dårlig erfaringer med if, de prøvde å få meg som kunde for noen månder siden.
Ga meg ett tilbud som var helt passe bra, men dårligere enn mitt forsikringselskap.
Ba han sende over papirene så skulle jeg se på saken, første jeg preisiserte er at jeg må ha sjafør under 25 år. Men dette hadde han ikke fått med, han satt verdien på huset mitt ned med 700000, satt ned km på bilen. pluss økte egenandelen til 15000.Sa da til han at dette er ikke aktuelt.
Men han ga seg ikke i fem dager ringte han meg hverdag seks til ti ganger på en dag. Jeg ble egentlig ganske redd og når jeg truet med ameldelse så ga han seg.
Så etter dette ble jeg veldig skeptisk til if, men vist du står mellom disse to så har jeg hørt at gjensidige er bra.
Jeg har jernbane personale forsikring, de er veldig bra og billige,men ikke sikker på om alle kan bli kunde der da?[8|]

der er vi kunde også...... vi har spart sinnsykt mye penger på å være der, men tror nok ikke det er for alle (hvis de ikke har endret på det de siste årene)

ORIGINAL: turboquattro

if var en av de dyreste jeg har hatt forsikring hos. gjensidige litt billigere. men storebrand å codan er enda billigere.

ORIGINAL: nussnøff

ORIGINAL: Linnen83

Jeg har litt dårlig erfaringer med if, de prøvde å få meg som kunde for noen månder siden.
Ga meg ett tilbud som var helt passe bra, men dårligere enn mitt forsikringselskap.
Ba han sende over papirene så skulle jeg se på saken, første jeg preisiserte er at jeg må ha sjafør under 25 år. Men dette hadde han ikke fått med, han satt verdien på huset mitt ned med 700000, satt ned km på bilen. pluss økte egenandelen til 15000.Sa da til han at dette er ikke aktuelt.
Men han ga seg ikke i fem dager ringte han meg hverdag seks til ti ganger på en dag. Jeg ble egentlig ganske redd og når jeg truet med ameldelse så ga han seg.
Så etter dette ble jeg veldig skeptisk til if, men vist du står mellom disse to så har jeg hørt at gjensidige er bra.
Jeg har jernbane personale forsikring, de er veldig bra og billige,men ikke sikker på om alle kan bli kunde der da?[8|]

der er vi kunde også...... vi har spart sinnsykt mye penger på å være der, men tror nok ikke det er for alle (hvis de ikke har endret på det de siste årene)

Vi å har bilforsikringen i jpf, tror det er åpent for alle nå...? er ikke sikker, men ta en tlf.å spørr. Når di ringer fra forsikringsbransjen og skal forsikre bila så sier vi at vi har jpf, enten legger di på, eller så sier di "ahh, ok, beklager at jeg ringte " [8D][:D]

Huset og barna m.m. er forsikret i Gjensidige p.d.d.

veldig dårlig erfaring oss gjensidige så vi gikk over til if. selv om vi betaler litt mer!!

Back
Topp