Gjennomsnittlig vektøkning i svangerskapet

treningstrusa

Glad i forumet
Marsboerne2017
Fant denne på en av de andre sidene. Den hjalp litt på mitt humør hvertfall :-)

Uke 5 - 2,3 kg 

Uke 7 - 2,6 kg 
Uke 10 - 3 kg 
Uke 13 - 3,5 kg 
Uke 15 - 4 kg 
Uke 17 - 5,6 kg 
Uke 20 - 6,2 kg 
Uke 23 - 7,2 kg 
Uke 25 - 8,2 kg 
Uke 27 - 9,3 kg 
Uke 30 - 10,3 kg 
Uke 33 - 11,3 kg 
Uke 35 - 12,2 kg 
Uke 37 - 13 kg 
Uke 40 - 14 kg

oj det er såpass ja!! da ble jeg å litt lysere til sinns:))

se der ja! greit å vite

Dette kommer jo veldig ann på hvor mye vann du får i kroppen. Jeg gikk opp 20 kg sist svangerskap, og ei venninde gikk opp 36 kg. Kommer ann på hver kropp:)

Wow, ligger jo dønn på gjennomsnittet jo :-) Enda så mye junk som jeg har hatt i meg i det siste :p Wohoo!! :-D

Wow, ligger jo dønn på gjennomsnittet jo :-) Enda så mye junk som jeg har hatt i meg i det siste :p Wohoo!! :-D

Jippi!! E 18+3 og 1 kg over startvekta!! hihih!!
Gikk ned myyye sist da.. fra før e blei gravid til etter han va ute hadde e gått ned nesten 20 kg.. :P Sånn e det når man kasta opp heile veien.. No e det ikke like ille.. blir vel tjukk og god til slutt! :)

Jeg veier kunn 300 gram mer enn ved startvekt. Gikk ned 3 kg, men de har jeg gått opp igjen nå heldigvis. Spennende å se hva de sier på kontroll og ul imorgen,

Såpass ja!
Veier akkurat det samme som før jeg... men føler egentlig at jeg veier mye mer, da kulen på magen vokser og føler jeg spiser oftere (men dog mindre) enn før, hehe :P

Hmm.. jeg syntes denne var litt generøs med vektøkning i begynnelsen, og littt lite vektøkning på slutten.. I alle fall for mitt vedkommede! Jeg la på meg lite i første halvdel sist, og var opp mot et kg i uka på slutten.. 

Huff, e det bare meg som legger på meg MYE? er 22+3 no å er 9 kilo opp 
La på meg mye i begynnelsen og stoppet så opp for 2 mnd siden ca...men alikavell, snart så raser jeg vell avgårde igjenn. Huff...

La på meg 15 kilo i første svagnerskapet (16 kilo var borte da vi kom hjem fra sykehuset)

Over 30 kilo i andre svagnesrskapet (8 kilo for etter at alt var over, å da veide prinsen 4900, så jeg måtte jobbe hardt for å komme tilbake til min vekt)

Så jeg er jo selvfølgelig redd for en ny 30 kilos graviditet..:(

Three <3 skrev:
Huff, e det bare meg som legger på meg MYE? er 22+3 no å er 9 kilo opp 
La på meg mye i begynnelsen og stoppet så opp for 2 mnd siden ca...men alikavell, snart så raser jeg vell avgårde igjenn. Huff...

La på meg 15 kilo i første svagnerskapet (16 kilo var borte da vi kom hjem fra sykehuset)

Over 30 kilo i andre svagnesrskapet (8 kilo for etter at alt var over, å da veide prinsen 4900, så jeg måtte jobbe hardt for å komme tilbake til min vekt)

Så jeg er jo selvfølgelig redd for en ny 30 kilos graviditet..:(

Nei det er du ikke alene om!  Jeg er 18 + 5 nå og har gått opp ca 6 kg.. Det er veldig deprimerende. Dette er mitt første svangerskap. 

Jeg føler ikke at jeg spiser så mye mer enn før jeg ble gravid, og jeg trener svømming 2 ganger i uka..

Noen som har tips eller erfaringer?

Jeg er i andre enden. Selv har jeg kun gått opp 1- 1,5 kg. Skulle gjerne hatt noen ekstra kilo på magen..

Back
Topp