Gjennbruk av bilsete..

blåbærtua

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Når er et bilsete for gammelt? Vi har et maxicosi cabriofix etter førstemann som ble kjøpt nytt. Kun vi som har brukt det og det har blitt oppbevart i garasjen mens vi ventet på nestemann.. Bilsetet er akkurat 4år nå, er det blitt for gammelt mtp materialet det er lagd i etc.. Leste litt om dette og ble litt i tvil..

Fant dette på trygg trafikk sine sider, så da vi nok innenfor.. "Kjøper eller arver dere brukt utstyr, er det viktig at setet ikke er eldre enn 4-5 år. Utstyr svekkes over tid og bør kasseres når det er 8-9 år gammelt."
Tenkte vi hadde et "nytt" sete jeg :) Tiden flyr gitt!!

Tror trygg trafikk sier 7 år. Vi hadde planer om å bruke det samme som sist, men det var fullt av mugg etter en vinter i garasjen. Så tror dere trygt kan bruke det samme.

Vi hadde et arvet sete sist gang, men nå har det blitt for mange år. Har derfor investert i nytt sete :)

Samboeren min jobbet med å selge bilstoler før. Han sier at man ikke skal bruke de etter 4 år pga materiale. Men det går ofte an å bestille ny isopor til de fleste stoler :)

Når er et bilsete for gammelt? Vi har et maxicosi cabriofix etter førstemann som ble kjøpt nytt. Kun vi som har brukt det og det har blitt oppbevart i garasjen mens vi ventet på nestemann.. Bilsetet er akkurat 4år nå, er det blitt for gammelt mtp materialet det er lagd i etc.. Leste litt om dette og ble litt i tvil..
Jeg ville brukt det om igjen

Samboeren min jobbet med å selge bilstoler før. Han sier at man ikke skal bruke de etter 4 år pga materiale. Men det går ofte an å bestille ny isopor til de fleste stoler :)

Når trygg trafikk forholder seg til 8-9 år så er vel det å stole på vil jeg tro ;) 4 år tror jeg kun handler om å få solgt mer. Når man kjøper beltestol må man f.eks kunne regne med å kunne bruke det ut bilstolperioden.. Men mange bruker jo sete lengre enn 4 år!

Det ser ihvertfall ut som det er i veldig god stand, fri for mugg og ingen skader. så vi kommer nok til å bruke det. Kan spørre i en butikk neste gang jeg er der kanskje, for sikkerhets skyld :)

Jeg hadde brukt det om igjen. :) Hadde det vært lånt bort til andre i mellomtiden hadde jeg muligens bytta. Vanskelig å si.

Men uansett, om setet er 3 eller 5 år så har det lite å si ifht sikkerheten, det er godt nok. Viss man alltid skal ha det aller beste så må man jo bytte for hver modell/test. Husk og at produsenten har ett mål - å selge flest mulig seter. Viss trygg trafikk sier 4-5år ++ så hadde jeg forholdt meg til det. :)

Back
Topp