Gjenbruk

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Er du kreativ? Lager du noe nytt av gamle ting?
Jeg holder på med å lage kluter av gamle badehåndduker og t-skjorter, da de er hullete og stygge.

Flere tips til gjenbruk?

• Liker
Reactions: Io
Alt for dårlig på slikt! Men såg på facebook det var noen som hadde tatt noen gamle blomsterpotter og malt dem hvite, og bestilt sølv tape på ebay og tatt på. Ble som en kheler vase:) veldig fint!

Ikke så kreativ og flink der nei....

Tips og bilder vil jeg gjerne se :)

Ikke spesielt interessant, men dette skal altså bli mine kluter. Det eneste jeg trenger å gjøre er å klippe/rive opp gamle klær og håndduker, og så sy kant rundt. Trenger ikke være pent, de skal brukes på kjøkkenet :-)

Vedlegg

• 1436811134808.jpg
    1436811134808.jpg
    76,3 KB · Visninger: 60
Det eneste andre jeg kommer på er Dorullnisser, men det er liksom ikke helt sesong for det enda ^^

Ikke spesielt interessant, men dette skal altså bli mine kluter. Det eneste jeg trenger å gjøre er å klippe/rive opp gamle klær og håndduker, og så sy kant rundt. Trenger ikke være pent, de skal brukes på kjøkkenet :-)

Jeg gidder ikke sy kant rundt, men burde kanskje gjøre d?

Jeg gidder ikke sy kant rundt, men burde kanskje gjøre d?
Hånddukene jeg har klippet til er såpass gamle at jeg må sy kant så kantene ikke faller fra hverandre. T-skjortene trenger jeg vel strengt tatt ikke sy kant på, men jeg skal gjøre det for å se om jeg slipper unna at kantene krøller seg sånn :-)

7c28661950831432af427cd36efb9c47

Det har jeg jo faktisk gjort. Bruker bare gamle felger vi..
Dette bildet er fra vi sådde, gidder ikke gå ut i regnet... :p

Er ganske kreativ og liker å lage ting! Kommer ikke på noen supertips nå da... Små pringlesbokser/valnøttbokser kan dekoreres og brukes som gaveeske til sjokolade feks. Samme med hermetikkbokser hvis man bruker boksåpner fra feks tupperware, da kan man fulle boksen og lime på lokket, så mottakeren må frem med boksåpner.

Om man kjøper store esker med bleier kan eskene brukes som oppbevaringskasser , lim på stoff.

Favorittklær som er for små kan sys om til lappeteppe , koseklut, bamse, minneteppe.

Jeg har litt lyst til å prøve å lage putevar av gamle jeans. Det høres overkommelig ut. I dag sydde jeg kant på klutene mine, og fikk det faktisk tålelig bra til. Jeg ser at jeg ikke har talent for å sy på stoff som er elastisk, men resten ble ok.

Jeg har sett bilder av vinflasker på veggene, de ble brukt som vaser. Ikke helt min stil, men like fullt en god ide.

Back
Topp